Yoga Morning

Det regnade när jag vaknade i morse så att ut och hajka kändes inte som nån vidare idé. Jag googlade yoga klasser runtom Queenstown istället och hittade en 90 minuters Vinyasa Flow som jag jag gick på strax efter nio. Det var precis vad jag behövde! Jag har stressat så enormt mycket de senaste veckorna, att under 1,5 timme befinna mej på yogamattan och bara fokusera på här och nu var så himla välbehövligt för mitt huvud (och kropp!).

Efteråt så frågade yoga-läraren om jag hade en bakgrund som dansare för att att hon tyckte att jag hade en sån stolt hållning och rörde mej graciöst. Alltså ni anar inte vad jag blev glad över den komplimangen. Jag har alltid sett mej själv som en raka motsatsen till dansare, lång och klumpig med noll koordination! Mycket sitter nog kvar från när jag var yngre, jag mindes gympalektionerna med fasa när vi skulle dansa eller hoppa trampolin. Dom där grejerna som alla tjejer älskade. Jag kände mej alltid så himla stor och klumpig. Så långt ifrån graciös som det gick att komma. Därför blev jag väldigt glad att få höra motsatsen av min yoga-intruktör idag.

Så hörrni, med det vill jag uppmana er läsare där ute. Låt inte gamla föreställningar om er själva under skoltiden få leva kvar. Bara för att du som yngre kanske var eller såg ut på ett visst sätt, betyder inte det att det är ditt verkliga jag för resten av livet. Basta! 🙂

 

 

IMG_4756

IMG_4760

 

IMG_4758

Kommentera

