Som förr om åren

 

Idag tog jag med mej A i barnvagnen(!) och så gick vi på en riktig långpromenad, precis som förr om åren. Det var ju något jag gjorde varje dag när L var liten, gick långpromenader med vagnen – ibland flera stycken på en dag. Särskilt då han inte sov nån annanstans än i vagnen eller bilen.

A var mycket lättare som bebis. Hon somnade helt själv i sin säng om dagarna. Och med två barn är det ju av förklarliga skäl inte lika lätt att vara ute och gå långa promenader. Om man inte har dubbelvagn vill säga. Det hade aldrig vi, däremot så kom ståbrädan till nytta SÅ mycket. En sån kan jag verkligen rekommendera om ni som vi har ett par år mellan barnen. På så sätt kan den äldre tex cykla så länge dom orkar och sen sitta eller stå på brädan sista biten. Även toppen i varuhus, storstan eller på flygplatser!

Hursomhelst, det jag skulle komma till är ju att A är i största laget för vagn kanske – vi använder den väldigt sällan numera men idag var det toppen att kunna låta henne sitta ned varierat med att springa/gå när hon hade lust. En ordentlig workout blev det för mej också för fasen vad tungt det var att skjuta vagnen uppför backar!

Vi tog en fika-paus vid The Hilton, där A valde en glass och jag köpte en kaktus-vatten(!) som var galet god! Sen gick vi vidare och stannade till nere vid vattenbrynet där det finns en gunga. Vädret var helt underbart idag och jag gick med ett leende på läpparna och tänkte på hur tacksam jag är för min man och våra fina barn. Och ja livet i allmänhet! Idag blev lite lugnet före stormen, jag vet med mej att en väldigt hektisk helg och vecka väntar där vi måste få allt klart med huset, flytten samt att C har en massa att organisera gällande farmen. Just därför njöt jag extra mycket idag av min och A:s härliga promenad i höstluften!

 

 

IMG_4775

IMG_4781

IMG_4793

IMG_4800

IMG_4804

IMG_4820

 

 

Kommentera

