Web Cam Moment

 

Photo on 7-05-16 at 3.12 pm #4

 

Det var år och dar sen jag använde web-camen för att ta ett foto till bloggen men idag får det duga. Jag är inte på topp idag. Vaknade med världens halsont i morse och i sann ”Emma-anda” så låg jag i sängen och intalade mej att det nog inte var halsont ändå. Förmodligen hade jag bara druckit något som var strävt för halsen (vinet igår?) eller hade jag bränt mej på en kopp te kanske… Eller inte druckit tillräckligt med vatten?!

Alltså jag hör ju hur dumt det låter men ändå levde jag på hoppet in i det sista. Men nej, det är klart att det är vanlig halsont jag åkt på. Tillsammans med en härligt tung huvudvärk! Det slår ju fasen aldrig fel. När jag har stressat galet mycket och sen får några lugna dagar när kroppen börjar slappna av, ja då kommer sjukdomarna ofta som ett brev på posten.

Jag skulle ju kanske kunna lära mej något av detta. Att inte låta stress-påslaget bli så enormt för att sen avta helt. Försöka gå ner på något slags mellantempo. Fast det är ju jäkligt svårt när man går igenom en stressig period när det mesta handlar om ”dead lines”. Saker som måste bli färdiga. Jag är ändå bättre på att ta hand om mej själv än vad C är. Han kör på tills han bokstavligen går in i väggen. Så jag har inte bara två barn och mej själv att ta hand om, nä det känns även som jag är ansvarig för att C inte helt stressar sönder sej. Jag vet ju hur långt det kan gå….

 

 

 

4 reaktioner till “Web Cam Moment

  1. Ja du det ibland enda ggr man får lov att lägga ner lite och få vila, när man åker på en förkylning el ngt annat. Ja det måste bli så att man får lov att boka in vila lite regelbundet i almenackan, el åtminstone backa o reflektera sin dag över vad man gjort och avverkat..För att inse att nu dags lägga in lite vila innan kroppen helt säger ifrån! Inte lätt men kanske börja göra det legitimt att det viktigt och behövs , för en god hälsa och livskvalitet!! Ta hand om dig nu och njut lite med gott samvete!!! Stor kram !! Mamma

    1. Tack mamma! Jag ska verkligen börja lyssna mer på min kropp. Det är inte värt att bli sjuk varje gång efter en stressig period. Saknar dej! Kramar

  2. Fast du kan inte ansvara för din man också, han måste lära sig att ta eget ansvar. Han är trots allt vuxen.

Kommentera

