Mother´s Day

Min Mors Dag började inge vidare. Jag var så ledsen imorse, jag läste nämligen ett blogg-inlägg igår om Sverige-saknad som faktiskt fick mej lite ur rubbning. Jag slungades tillbaka flera år till en tid när jag mådde väldigt dåligt varje dag över att vara så långt borta från familj, släkt och vänner i Sverige. Linnéas inlägg handlar om hur hon berövat sina föräldrar en ”normal relation” till sitt barnbarn och hur hon gjort sitt barn ganska ensamt i och med de långa avstånden till mor- och farföräldrar. Det var direkt smärtsamt att läsa för mej som är i en liknande situation. Jag gissar att Linnéa var extra ledsen när hon skrev inlägget, och livet kanske kändes sådär hopplöst som det gör ibland. Hursomhelst, inlägget fick mej att tänka till. Och sakna min mamma vansinnigt mycket…

Inte blev mitt humör så mycket bättre av att jag behövde påminna C om att det var Mother´s Day och föreslå att han kanske kunde göra frukost åtminstone. Han hade faktiskt nämt några dagar tidigare att jag borde gå och få massage den här helgen. Men även det fick jag påminna honom om…. haha. Men då blev det iaf fart på honom och han ringde och fixade en tid till mej. Dessutom bokade han in en steam sauna innan massagen. På vägen  in till stan pratade jag med mamma och på vägen hem ringde brorsan. Så det blev en väldigt bra Mothers Day till slut!

 

 

2 reaktioner till “Mother´s Day

  1. Åh nej, nu känner jag mig lite skyldig eftersom jag skrev och länkade till inlägget. Det var extremt sorgligt att läsa inlägget för mig med så jag förstår att du som har barn måste ha berörts ännu mer! Så himla tufft. Och visst är det så att vissa dagar känns det inte alls jobbigt medan vissa dagar kan det verkligen göra ont av hemlängtan. Hur som helst så är jag glad att du vände på det och fick en härlig mors dag tillslut. Det låter ju väldigt härligt med spa och massage. Och jag måste säga världens största tack till din fina kommenterar på mitt hemlängtan-inlägg. Jag har tänkt att svara ordentligt när jag sitter vid datorn sen. Men jag ville bara säga tack och att det gjorde mig väldigt glad ditt svar. STOR kram ☺️

    1. Nej så behöver du absolut inte känna Emilia! På sätt och vis så kanske jag behövde bli påmind och faktiskt vara ledsen på riktigt under dom där dagarna. När man har fullt upp så är det lätt att man skjuter undan jobbiga känslor, livet rullar på så snabbt. Ibland behöver man stanna upp och känna efter, även om det kan vara jobbigt. Jag har läst Linnéas blogg lite sporadiskt, och gillar den (sjukt vackra bilder!) men ibland har det blivit för tungt att gå in där. Man har nog med sin egen sorg liksom! Fast det var underbart att läsa igenom hennes kommentarsfält och läsa om alla andra utlandssvenskar och hur dom tacklar hemlängtan. Vi är inte ensamma Emilia! Vad roligt att höra att min kommentar på din blogg gjorde dej glad – det var meningen 🙂 Kramar

Kommentera

