När det mesta går fel

Jag önskar att jag kunde berätta om något som gått enligt planerna men det känns som det inte finns något. Nedan syns badrumsskåpen som är alldeles för korta för bänktoppen. Sådär snyggt eller hur? Jag tycker att vår byggare borde ha reagerat på skillnaden när han skruvade ihop den. Hursomhelst, en ny underdel är på väg.

Sen har vi fortfarande ingen septisk tank installerad. Inget vatten inkopplat i hela huset med andra ord. Vi flyttar om tre dagar. Den stressen! Igår tog jag beslutet (tillsammans med C:s mamma) att boka ett hotell under 4 nätter. Okej om det bara hade varit jag och C, men att flänga runt med ungarna i släptåg och låna duschar och toaletter hos vänner kändes väldigt omständigt. Så nu har vi en liten lägenhet lördag till onsdag, något som gjort att jag kunnat slappna av lite!

Idag fick jag dock reda på att tanken anlänt i Queenstown, men den ligger fortfarande i delar. Chansen finns ju alltså att dom skruvar ihop den imorgon och sen installerar den på fredag…. Fast det har jag svårt att tro. Och hotellet är bokat med så kort varsel att det inte går att boka av. Så nu är det nästan så jag hoppas att tanken dröjer till nästa vecka haha. Vilken soppa!

En annan störig grej är att mattläggaren gjorde ett hål i min nymålade sovrumsvägg. Suck!

 

 

Kommentera

