Vill inte…

…ni vet den där spärren som uppstår när man vet att man har SÅ jädra mycket att göra att man knappt vet var man ska börja? Där är jag nu. Jag funderar på att skita i allt, göra ett yoga-pass och sen åka iväg med A till mini-muscle. Och inte återvända förrän allt är över haha. Nejdå. Det kommer att gå vägen.

C åkte in till företaget som tog har avlopps-tanken och det verkar som om dom kan få ihop den idag, för leverans imorgon. Alltså ni anar inte vad jag har försökt att få ett vettigt svar från rörmokaren om ett datum för installation. I tre veckor har vi frågat, och framförallt den senaste veckan. Men ingen har vetat nånting. Så för 2 dagar sen så bestämde vi att det var lika bra att C:s mamma bokade av sin biljett, då vi ju inte ens hade nånstans för oss själva att bo. Hon skulle ha kommit ner och hjälpt till att städa ur vårt hyreshus samt vara barnvakt.

Och nu verkar det som om den förbannade tanken kanske blir klar i tid än då. EN dag innan vi ska flytta in. Så nu står vi här utan farmor som hjälp och med en 4 nätters hotell-vistelse för 3000 spänn som vi (kanske) inte ens behöver!

Fast vi har fortfarande ingen spis/ugn eller gardiner nånstans i hela huset. Båda installeras nästa vecka, så förmodligen är det bra att ha lägenhetshotellet ändå…

Att andas djupt. Något jag behöver påminna mej själv om just nu.

 

2 reaktioner till “Vill inte…

  1. Ja , livet är pest ibland. Men glöm inte bort allt du har! Tyvärr har man ju tendens att göra det,när mycket går snett. Ta inte illa upp, men du är lyckligt lottad som få.
    Allt ordnar sig till slut.
    Kram
    Gunilla N

    1. Ja vet Gunilla, tro mej – det är jag medveten om. Behövde bara skriva av mej lite. Bloggen är som en ventil för mej där jag liksom lättar på trycket, både stort och smått. Skriver ibland om småsaker som är just det, små obetydliga saker som ju i slutändan löser sej. Det betyder inte att jag inte är tacksam för mitt liv. För det är jag 💘 Tack för din kommentar! Kram

Kommentera

