Step by Step

Vi kommer lite närmre varje dag, även fast det är SÅ mycket kvar så väljer jag att fokusera på det vi fått gjort. C säger att han får anxiety av att vara i huset… Han har förutom att vara uppslukad av allt som har med huset att göra, även farmen att tänka på. 

Den 1:a Juni tar vi över management igen över farmen och C måste innan dess hitta ytterligare 250 kor, maskiner och nya farm workers. Det är inte konstigt att han känner sej ängslig och stressig! Jag gör vad jag kan för att underlätta och lugna honom.

Idag fick vi iaf en avloppstank! Så imorgon eller senast onsdag borde vatten vara inkopplat och klart 🙂 Jag har spenderat dagen med att skruva ihop sovrumsmöbler. Jag var in på Nya Zeelands motsvarighet till IKEA (nåja inte riktigt men lite samma ändå) igår och gjorde världens fynd! Har tittat på sängbord i flera månader men alla har varit så dyra (350 dollar och uppåt), sängbord är inte något jag vill lägga onödigt mycket pengar på. Men jag vill ju ändå att dom ska vara fina 😊  På The Warehouse hittade jag en modell som kostade 120 dollar och dessutom var det 40 procent rea – som hittat!

En byrå av samma typ fick också följa med hem samt en byrå till barnens lekrum. Allt för knappt 500 dollar. Prata om att jag var nöjd! Ibland lönar det sej verkligen att vänta. De gamla sovrumsmöblerna kommer att få ett nytt hem i huset nere på farmen där C kommer behöva spendera några nätter då och då framöver. 

Tur att jag är uppvuxen i IKEA-landet Sverige… Två sängbord och en byrå tog sin lilla tid att skruva ihop.

Men resultat var värt det!



Efter 9 år med samma säng har vi investerat i en ny. Här ser jag fram emot att sova 😊

Så här blev byrån



På onsdag kommer gardinerna



Vår klocka fick en given plats i köket. Vi har haft den i flera år men nu kom den verkligen till sin rätt.

Vardagsrummet/kök in The making. Här syns vårt gamla matsalsbord och stolar, dom ska bytas ut så småningom men det får nog vänta några månader. Bättre bilder på köket kommer när allt är klart!

5 reaktioner till “Step by Step

  1. Hej Emma!
    Vad fint de blir i nya huset, hoppas ni kommer att trivas där!
    Jätte snygga nattduksbord! Vill ha med :)!
    Kram kusin L

    1. Tack Lina, vad kul att vi har samma smak! 😘 Jag tror och hoppas att vi kommer att trivas i huset, bara det blir färdigt nån gång! Jag var där nu i eftermiddags och fortfarande inget vatten…. 😬 Hoppas att allt är bra med dej? Jag är lite avis på den stundande sommaren i Sverige! Jag längtar alltid hem lite extra mycket den här tiden på året ❤️ Kramar

  2. Men alltså vilken utsikt ni får! Jag förstår att det är kaos nu men tänk när allt är på plats och ni kan sitta med en tänd brasa och titta på bergen. Magiskt!

Kommentera

