Första natten och hemska drömmar

Första natten i nya huset. Och här ligger jag och kan inte sova… Är trött, nöjd, förvirrad, förväntansfull, velig – ja en himla massa känslor på samma gång helt enkelt. Jag tror att vi måste ge det cirka 1-2 månader innan vi kommit i ordning helt. Inomhus that is. Sen ska ju trädgården planeras och göras i ordning också. Ett projekt jag helst inte tänker på just nu 😉

En del av mej vill rusa runt och fixa precis allt imorgon men jag ska inte göra det. Av erfarenhet vet jag att det bara slutar med en massa impuls-beslut som sällan blir bra. Bättre att låta allt ta sin tid och att det blir så som vi verkligen vill ha det. Matta till vardagsrummet och under middagsbordet (som ju också ska bytas) är såna stora grejer som jag verkligen vill ska bli rätt. 

Jag har drömt så mycket obehagliga saker på sistone. Jag undrar vad det står för? Igår natt drömde jag att A sprang ut framför en buss och blev överkörd när jag var upptagen med annat. Jag hade sprungit iväg en kort stund och lämnat A och L ensamma bara för att komma tillbaka till det värsta tänkbara en förälder kan uppleva. Busschaufförens förtvivlade min sa allting, han behövde inte säga något – jag bara visste när jag såg honom. Jag vaknade alldeles kallsvettig som ni säkert förstår! Det första jag gjorde var att kolla att A fortfarande låg bredvid mej och andades… Vilket hon såklart gjorde. Fy vilken mardröm. 

Om jag själv gör en snabbtolkning så betyder drömmen att jag ska sluta jäkta runt så mycket, i slutändan är det alltid mina barn och familj som är viktigast. Har vi bara varandra så är allt annat obetydligt ❤️ 

Ta hand om varandra där ute!

Kommentera

