Två världar 


Jag är så glad att vi får kalla det här hem, och ha dessa otroliga omgivningar precis utanför dörren. Jag måste säga att jag inte känt mej så här ”hemma” sen jag hit kom. Till Nya Zeeland alltså. Det här huset är verkligen något speciellt i och med att vi byggt det helt och hållet för vår familj! 

Tyvärr så är det inte bara lättnad och lycka utan jag är även orolig och ledsen för C:s skull. Han är så slutkörd och hans ångest och oro har börjat göra sej påmind igen. Jag trodde att jag skulle stå redo och veta precis vad jag skulle göra om/när C:s ångest slår till igen men jag känner mej precis lika jäkla hjälplös, frustrerad och maktlös som sist. 

Fast kanske ändå inte…. Jag vet ju iaf var jag kan vända mej om det blir värre men jag hoppas innerligt att det bara är en tillfällig svacka och att det vänder snart. 

3 reaktioner till “Två världar 

  1. Så vackert!! Förstår att du trivs där 🙂

    Det kanske blir så att all stressen gör sig påmind nu när ni börjar bli klara, som ni bara tryckt undan innan. Ofta kör man ju på när man behöver och det är först när man tillåter sig känna som man märker vad det gör med kroppen. Ni kanske båda borde unna er lite avkopplande lyx, träning etc som verkar vara ert sätt att slappna av. Ta en helg och strunta i huset och bara umgås, cykla, äta gott, u name it!! Hoppas att det inte blir så illa som sist.

    1. Ja C jag tror du har rätt. Jag var faktiskt lite orolig att detta skulle ske, särskilt C har kört på och jobbat så extremt långa dagar de senaste månaderna, med bara ett mål i sikte – att få färdigt huset. (Och själv har jag ju dragit det stora lasset hemma samt gjort så mycket jag kunnat på huset) Jag har faktiskt funderat på på hur det skulle bli när huset faktiskt är färdigt. Det är nästan som att det blir som en ”post building depression”, lite samma blues som kommer efter en efterlängtad semester eller ett bröllop. Men jag hoppas och tror att vi kan vända på det innan det blir värre. Ditt förslag om att göra något helt annat ett par dagar är nog precis vad vi båda behöver! Tack för din omtanke. Kram

  2. Grattis till nya huset! Fira ordentligt i helgen tycker jag!
    Hur gick det för C förra gången, blev han sig själv igen när han mått som sämst, gick det liksom ”över” eller förändrades något?

Kommentera

