Family Fun

N:s födelsdagsparty vid isrinken blev en hit för alla, både stora som små! Det var kul att göra något helt nytt i kalasväg. De flesta kalasen vi varit på och hållt i har varit på SITE eller hemma hos någon. Roligt med något annorlunda! L gav sej den på att han skulle kunna åka utan pingvinens stöd och skam den som ger sej, efter flera fall och tysta tårar (han är envis som få när det kommer till att lära sej nya grejer) så tog han sej fram på isen helt själv. Han har ändå bara åkt skridskor en gång tidigare!

Det var också lite uppfriskande att se en sport som C inte var proffs på från start haha. Jag åkte faktiskt bättre än honom 😉 Fast konstigt vore väl annars, i Sverige växer vi ju i stort sett upp med skridskoåkning. Jag var aldrig nåt större fan, jag minns mest kalla tår, osköna skridskor och att det gjorde så förbaskat ont att ramla. Den varma chokladen och ostsmörgåsarna mamma brukade ta med var helt klart höjdpunkten med skridskoåkning. Men igår hade jag riktigt roligt på isen! Kommer absolut ta med barnen igen 🙂 Fast jag saknade ett par riktiga konståkningsskridskor, dom jag hade igår var stora som båtar (jag har långa men smala fötter) och hjälpte knappast med tekniken.

Sen igår kväll kom våra grannar och närmsta vänner över på drinks and dinner. Det blev verkligen en toppendag och kväll! Precis vad vi behövde. Jag tycker att C verkar må lite bättre även om han fortfarande klagar över illamående och har svårt att äta som vanligt. Jag tror att för varje grej vi bockar av på ”to do listan” så kommer stressen minska. Även viktigt att han kommer ut och gör saker. Just nu är han inne i stan och träffar en kompis över en fika, förhoppningsvis gör det honom gott. Samma sak gäller ju mej också såklart… Att komma ihåg mej själv också. Det är ni fina läsare så duktiga på att påminna mej om! Tack 🙂

 

 

 

IMG_0931

IMG_0935

 

 

 

En reaktion till “Family Fun

  1. Oj vilken utstrålning ni sänder ut du och Cameron, och vilken mognad hos Cameron. Vem som helst skulle svaja i allt det ni gjort, men ni har stöttat varann och vilken resa ni gjort tillsammans! Och snart kommer eran belöning::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Älskar er och era fina små godingar, som på väg i Mammas och Pappas fotspår!

Kommentera

