On My Way 



Det känns nästan overkligt att jag är på väg till Sverige. Om dryga 30 timmar landar jag på svensk mark. Även om det av en tråkig anledning som den här resan blev beslutad så längtar jag SÅ. Det känns helt rätt i hjärtat av många anledningar. 

Än så länge copar jag okej utan barnen. (Det har bara gått 4 timmar haha) D körde mej till flygplatsen strax före ett tillsammans med barnen då C var tvungen att åka ner till farmen. Vi åt lunch tillsammans och sen fick L och A en varsin målarbok och en liten chokladgroda av mej innan vi kramades hejdå och D tog med dom ut till bilen för att köra hem till henne. 

A sa att hon inte ville att jag skulle åka ”to swe” och L gav mej flera kramar och sa att 8 dagar ”is super long”. Men vi höll oss från att börja gråta vilket förmodligen skett om C varit där. Nu var barnen förväntansfulla och glada över att få åka hem till D och leka, vilket distraherade lite från faktumet att vi ska vara ifrån varandra längre än vi nånsin har. 

Jag har bara en enkelbiljett till Sverige än så länge. Jag köper returbiljett till NZ när jag vet lite mer hur läget är i Sverige. Men kring en vecka ungefär på svensk mark räknar jag med. Så det blir några fler dagar än 8 innan jag är tillbaka men det kände jag var onödig information för L just idag. 

Mina älskade barn och fina man. Herregud vad jag älskar dem! 

6 reaktioner till “On My Way 

  1. Oj vad tråkigt att din mormor blivit dålig. Tycker du gör helt rätt som åker hem. Min mormor blev sjuk och gick bort när jag var höggravid och inte fick flyga, och det kändes jättetråkigt att inte kunna åka hem till Sverige. Men vi hade som tur var träffats kort några månader innan när hon fortfarande var pigg så jag vårdar det minnet och att hon fick höra från min mamma vad vårt andra barn skulle heta innan hon somnade in.

    Du hade nog inte kunnat vara en hundra procent närvarande mamma om du gått och varit orolig och ledsen på nz och barnen förstår nog mer än vi tror.

    Hoppas att du får en fin vistelse hemma trots allt! Kram, C

Kommentera

