Sista biten

Nu sitter jag på planer från Dubai till Stockholm. Känner mej så sjukt ofräsch och sliten haha. Jag var fast besluten om att hitta en dusch på flygplatsen, och det gjorde jag. Bara det att det inte gick att ”hyra” handduk och köpa tvål/shampoo på plats. Nä det skulle man ha med sej tydligen. Så himla irriterande. Så det blev ingen dusch… Att duscha utan att kunna torka mej eller tvätta håret kändes inte som nåt alternativ.

Jag får landa på Arlanda lagom klibbig och med flottigt hår med andra ord. Hoppas verkligen inte jag träffar nån jag känner haha. Pappa får skjutsa hem mej till hans lägenhet direkt så jag kan ta en snabbdusch där innan jag åker till mormor och mamma. Vill även titta förbi farmor som fyller 80 idag och har kalas på Motorgården. Jag köpte med mej lite fin choklad från flygplatsen i Queenstown  som hon ska få i födelsedagspresent. Självklart köpte jag även choklad till lilla mormor!

Jag måste erkänna att jag känner mej halv utan barnen. Det går inte långa stunder utan att jag tänker på dem. Hoppas innerligt att dom somnar utan att vara alltför ledsna ikväll. Särskilt A, hon är ju så liten ännu. Fast förresten så tänker jag lika mycket på L. Min fina känsliga kille. Vi är lika på så många sätt. Just därför driver vi varandra till vansinne ibland, bara för att förenas i ett kramkalas efteråt. Vi fungerar precis likadant. När vi är arga, frustrerade eller upprörda är det kärlek och kramar vi behöver allra mest.

Appropå att känna sej tudelad. Min vän D gav mej ett sånt bra råd, ”be in Sweden” sa hon. Alltså ”inte bara fysiskt utan njut av tiden med din svenska familj och lita på att barnen har det bra hemma med alla som finns för dem”. Det ska jag verkligen bära med mej, även fast det inte är det enklaste alla gånger.

Men nu, Sweden here I come!

2 reaktioner till “Sista biten

  1. Vad roligt att du är tillbaka i landet lagom! Här i Göteborg har vi minst 32 grader med vindstilla dagar, det är som att vara i en ugn, fy fasiken, jag gillar sommaren, men den här värmen är för mycket tycker jag, jag trivs bäst i 25 grader.

    1. Ja vilken värme det varit, helt galet! Fast nu har det ju tyvärr blivit väldigt mycket kallare… För min skull får det gärna bli varmare igen 😀 Fast 32 och vindstilla låter lite väl varmt även för mej!

Kommentera

