I´m back!

Förlåt, jag har nästan lite dåligt samvete att jag inte bloggat tidigare. Jag vet att det är många som undrar hur resan gått. Men jag har varit så himla trött (och faktiskt ganska ledsen också) att jag inte orkat fokuserat på något annat än här och nu.

Mitt välkomnande på flygplatsen blev inte som jag fantiserat om direkt. Ända sen jag lämnade NZ föreställde jag mej hur jag skulle bli välkomnad av barnen och C och att vi skulle ha världens kramkalas i ankomsthallen 10 dagar senare.

Istället stod ingen där när jag kom. 40 minuter fick jag vänta innan C dök upp. Det var väl delvis mitt eget fel då jag sa att till C att han inte skulle komma för tidigt då customs brukar ta evigheter. Nu gick det snabbt och smidigt och jag var ute bara 15 minuter efter att mitt plan landat. Jag ringde C så snart vi landat men inga signaler gick fram. Han hade nämligen tagit barnen och åkt till Cromwell för att köra cross. Så himla onödigt tycker jag, särskilt då L varit sjuk i en hel vecka. Det handlade ju bara om att C ville köra själv.

Hursomhelst när dom väl kom så sover båda barnen i baksätet. Kul! Ingen middag fanns hemma och det första jag får göra när jag kommer hem är att ställa mej och duscha av två leriga barn. Det hade jag väl iof inget emot men jag blev bara så himla besviken att min hemkomst inte betydde mer än så.

Men nu är det måndag och ny vecka och jag tänker lägga helgen bakom mej.

 

Lite bilder från idag när jag och A väntade på att L skulle sluta skolan:

9 reaktioner till “I´m back!

  1. Nä 😦 Jag förstår att du blev ledsen och besviken. Tycker definitivt att du skulle fått ett mysigare välkomnande efter din långa resa. Inte ok!
    Men men, skönt att du kan lägga det bakom dig och fokusera på nu, även om de besvikna känslorna säkert återkommer emellanåt. Såklart man vill känna att man betyder nåt (mycket).
    Kramar!

    1. Fast hade jag varit i den sitsen hade jag inte alls bara velat lägga det bakom mig och gå vidare. Jag hade blivit otroligt besviken och hade då velat ta det med min partner. En partner som beter sig så trist är kanske inte en partner för mig helt enkelt? Det du hejar på verkar ju mer vara ”låt mannen bete sig hur som helst, släpp det och gå vidare”. Har inte hon också rätt att ha önskningar och en vilja liksom? Särskilt som hon verkar ställa upp till 110% för sin man och verkligen ge allt av sig själv för att stötta och hålla ihop familjen.

      1. Fast jag har knappast lagt händelsen bakom mej, jag blev så jävla arg ska du veta. Något han fick höra hela vägen hem och resten av kvällen. Jag är fortfarande arg och besviken, detta glömmer jag inte i första taget (aldrig). Det vet han. Menade bara att nu tänker jag fokusera framåt, även om jag tog allt annat än lättvindigt på saken.

  2. Åh vad tråkigt och ledsamt, förstår att du blev arg, besviken och ledsen. Hade definitivt inte låtit det bara vara heller men förstår hur du tänker. Vad sa din man själv undrar jag? Bad han om ursäkt och hur pratar och resonerar ni? Om du vill svara alltså:) Hoppas fina L inte blev sämre och att det känns lite bättre nu:) Tycker du gjorde det så himla bra som reste iväg och hjälpte till med det du gjorde. Du är verkligen en stark, förnuftig och fin person som man känner dig genom bloggen, just därför vill man att din man framförallt visar och ger mer respekt och kärlek. Kram

    1. Nja han bad kanske inte om ursäkt direkt (eftersom jag sagt att han skulle komma senare och han därmed inte tyckte att han hade gjort fel) men jag vet att han förstod min poäng och varför jag blev så besviken. Allt är bra nu iaf och förhoppningvis slipper jag vara med om något liknande nästa gång!
      L är mycket piggare nu och jag har köpt hem en massa vitaminer och immun boost för att fortsätta tanka upp honom!

      Jag är så glad att jag åkte hem till Sverige, det var det bästa beslutet jag kunnat ta. Och barnen och jag har kramats hela helgen! 💖

Kommentera

