Mitt retreat

När jag behöver en paus från allt, då knallar jag upp här i bergen – mitt eget lilla retreat. Funkar varje gång. Det är som att jag tänker klarare ju högre upp jag är!

Det är mycket just nu, C har hur mycket som helst nere på farmen och jag går och stompar här hemma och blir irriterad över allt som är kvar att göra HÄR (som jag behöver hjälp med). Ikväll satte iaf C äntligen upp garderoberna som jag har skruvat ihop. Happy wife happy life haha.

Imorgon kommer bänkskivan till tvättstugan och de nya handtagen för köket – yes! Jag är så innerligt trött på dom fula tejpbitarna som vi använt som handtag hittills. Men missförstå mej inte, jag njuter även i fulla drag av vårt fina hem. Tänker på det flera gånger om  dagen hur mycket jag redan trivs och hur lycklig jag är över att bo här!

Alltmedan C skannar priser på nya tomter och funderar på hur mycket vi kan få för huset om vi säljer nu. Den diskussionen kan typ få mej att vilja gå i taket. Jag vill INTE flytta härifrån. Vi har ju knappt hunnit flytta in! Det är lite typiskt C, att väldigt snabbt bli rastlös och vilja vidare. Han ser möjligheter i att sälja och köpa medan jag blir ”attached”vid husen på ett helt annat sätt. Kanske för att jag levde i en resväska i många år innan jag kom hit. Jag har alltid farit och flängt så mycket att ett hem där jag känner mej trygg och får göra till mitt eget är otroligt viktigt för mej. Nu har vi äntligen det, så när C nämner ordet sälja får jag lust att skrika rätt ut.

Jag ska börja ignorera honom så fort han pratar om att sälja eller flytta. Jag vet ju att det mest är löst prat. Han trivs också jättebra och säger hur perfekt det är för barnen här med vänner runt knuten, lekplats och enorma ytor att leka och cykla på. Däremot så bygger jag gärna för att sälja igen, men utan att behöva flytta 🙂

 

 

 

IMG_1345

 

Kommentera

