First Day up Remarkables

Idag hade vi vår första skiddag ”up the mountain”! Snösäsongen här har ju varit minst sagt olycklig hittills men jag blev ändå positivt överraskad över snön som faktiskt fanns. Det var mer än jag trodde! Och absolut tillräckligt för barnen.

L testade sina nya skidor för första gången medan A fick nöja sej med pulkaåkning idag. Nästa gång ska hon också få prova på skidor. Så svårt det där att veta när det är för tidigt… Hon är ju bara 3 ännu men jag tror faktiskt hon är game nog att ge det ett försök! Hon är absolut tillräckligt stark iallafall. Tänker att jag kan åka med henne mellan mina skidor ett par gånger så hon får känna på hur det är att stå på skidor och sen låta henne prova själv i en av dom minsta backarna. Barn lär ju sej så himla snabbt jämfört med oss vuxna. L behöver nog bara en dag till i små backarna innan han kan testa på den riktiga liften. I September startar skidåkning med L:s skola så jag vill att L ska ha lite mera skidåkning i benen innan dess.

Själv åkte jag bara utför en gång idag, passade på medan barnen och C åt det sista av lunchen. Jag var lite ringrostig men det kändes ändå helt okej. Fast vad jag önskar att snowboardåkare hade ett eget berg haha. Många är ju helt opålitliga, man vet aldrig åt vilket håll dom ska svänga – så läskigt tycker jag…. Självklart gäller det en del skidåkare också, men snowboardare är värst enligt mej 😉 Jag ska försöka att komma iväg själv nån morgon när det förhoppningsvis är mindre folk i backarna. Just nu är Remarkables dessutom extra busy då Queenstowns andra skidort är stängd pga den dåliga snön.

Men trots molnigt väder, mycket folk och förhållandevis lite snö hade vi en riktigt bra dag i backarna!

 

 

3 reaktioner till “First Day up Remarkables

  1. Vad härligt med skidåkning, vi fick aldrig till det denna vinter som var men nästa har vi redan nu bokad i Österrike (som ett mellanstopp innan vi flyger hem till Kanada igen) Och jag tror inte alls att A är för liten jag började åka när jag var 3 år om jag inte ens var mindre. Så länge de finns bra pjäxor i hennes storlek. Vi ska låta vår dotter prova till vintern då kommer hon vara 3.5 år 🙂

    1. Åh Österrike, vad underbart! Det är en dröm för oss att nån gång få skidsemestra i Europa 😘 Pjäxor borde inte vara något problem, A är ju stor för sin ålder så det ska nog gå lätt att hitta! Jag tror att det lutar åt att vi köper skidor åt henne då andrahandsvärdet på barnskidor är så pass bra (och att hyra blir ju rätt dyrt efter ett par gånger). Men det är minst sagt tålamodsprövande att lära barn att åka haha

  2. Hej Emma! Så roligt att se lite filmsnuttar på Er, dina fina barn. Här är det typiskt svensk sommar dvs regn och sol om vart annat 😊. Kramar kusin L

Kommentera

