A good morning 

Jag sitter i bilen och väntar på att det ska bli dags att leda Boot Camp. Det är en extra vacker morgon här! Det enda som fattas är snö…

Nästa vecka börjar barnens skollov och än så länge ser det inte hoppfullt ut på snöfronten. Vi får hoppas att det blir en fin vintersäsong ändå tills sist, även om den blir förskjuten. 

Vi kan ju ta med barnen och cykla eller köra motocross istället men jag tycker synd om alla dom som tagit semester och bokat Queenstown enbart för att åka skidor/snowboard. Men moder jord styr ju i det här fallet, det finns inte så mycket annat att göra än att hoppas att det vänder!

Jag blev påmind imorse om varför jag tröttnade på att jobba som PT när jag bodde i Australien. Det var alla sista minuten avbokningar och klienter som trots pepp och stöd inte klarade av att lägga om sina kostvanor. Kom och tränade en till två gånger i veckan med mej och sen åt skräp resten av tiden. Då får du inga resultat! Något som är oerhört frustrerande som tränare när man ger allt, och lägger ner en massa tid på personliga program och verkligen vill se sina klienter lyckas. 

Nu händer det som tur är sällan men imorse fick jag två avbokningar med enda orsaken att dom var trötta. Lite trist men T kommer så jag tänker ändå leverera en grym klass! 

Kommentera

