En bra balans

 

Så här har min kväll sett ut; godis, flera koppar te, nytt magasin, lättsmält på TVn och slösurf på laptopen – alldeles perfekt uppladdning inför skollovet som startar imorgon. C är inne i stan med några kompisar och tar en öl medan jag har myskväll här hemma.

Nästa gång är det min tur att gå ut med tjejerna! Vi har blivit mycket duktigare på att unna varandra egentid med vänner, något som även varit fantastiskt för vårt förhållande 🙂 Självklart måste det bli en bra balans mellan dejtkvällar och kompistid men jag tycker vi fått till det fint på sistone! Mycket ligger i att även jag känner mej friare nu när barnen är lite äldre, under de första småbarnsåren så blir man ju som mamma naturligt mer låst.

Jag tänker på amning och nattningar osv. Detta ser såklart olika ut för alla familjer men hos oss så har det varit mamma som gällt mest den första tiden. Något jag inte lidit av, tvärtom har jag njutit av tiden med barnen – men visst ibland har det känts orättvist att C:s liv inte alls förändrats på samma sätt. Och där har vi rykt ihop, dom gånger han försvunnit ut på långa dagsäventyr med polare som inkluderat flera timmar på crossbanan och sen öl efteråt. Då har jag (med all rätt många gånger) varit fly förbannad! Nu när barnen är äldre så tycker jag att vi delar på ansvaret mycket mer, och alla är nöjda.

Appropå tillfällen att fira så kommer vår bröllopsdag den 13:e Juli och sen min födelsedag den 23:e. Jag vill skaffa barnvakt för en av kvällarna men har inte riktigt bestämt vilken ännu. Min födelsedag infaller passande nog på en lördag medan bröllopsdagen är en onsdag så vi får se, kanske äter vi något gott hemma då istället. Som jag nämnde tidigare hade jag velat överraska C med en ny bröllopsring men jag har inte kommit på hur jag ska lyckas med det då jag inte vet hans ringstorlek… Kanske kan jag köpa en ring och så går vi in tillsammans och fixar storleken senare? Lite som att fria på nytt, fast jag får äran den här gången 😉

Kommentera

