He is off!

 

Hoppas ni inte tycker att det blir alldeles tjatigt med vinter- och skidbilder, jag har ”tyvärr” inte så mycket annat att bjuda på just nu! Det blev en dag till för mej och L uppe i backarna idag, den bästa hittills visade det sej. Anledningen var att vi glömde(!!!) A:s sprillans nya skidor på berget igår. Jag trodde C hade lagt dom i bilen och han trodde i sin tur att jag packat ner dom i min ski-bag.

Jag tog därför med mej L tidigt imorse och åkte upp för att leta och fråga efter skidorna, jag började i service-disken på nedervåningen. Efter att ha frågat tre olika personer i personalen hade jag nästan gett upp och tänkte att jahopp, det var dom skidorna. 

Jag var knappast på bra humör och fräste nog både en och två gånger åt L att han skulle skynda sej på och hjälpa till att bära utrustningen uppför trappan till skidområdet. När vi väl kommer upp så står A:s skidor där! Precis där vi lämnade dom dagen innan – gissa om jag blev överlycklig!! 

Sen var det jag och L som åkte järnet 😄 Jag är SÅ stolt över L som idag åkte upp med den stora liften, det är så jäkla roligt att se hur han utvecklats på bara ett par dagar. Vi har såklart fortfarande en massa övande kvar att göra men idag hade han mycket mer kontroll och börjar svänga fint åt båda hållen. Tillochmed att jag kunde njuta lite, vi hade verkligen en toppen dag tillsammans!  

 

Kommentera

