Only in NZ

Det har äntligen snöat! 

Något som inte stoppade den här grabben från att dyka upp på lekplatsen barfota

Det var svinkallt men jag höll ut. För barnens skull haha

A och Lewis kompis Liam

Dom är bästa vänner sen förskolan

Full fart!

En mindre nöjd tjej med ”långsamma jeans”. Hon var så besviken på att det inte gick snabbare! Jag fick lova att klä på henne hala mjukisbyxor nästa gång. 

 

Jag vet att man inte ska smygfota men jag kunde inte låta bli igår, kolla in killen på bild nr 2 som åker flying fox – i dunjacka men barfota! Han var kanske 10-11, och hade gått ända från The Club House, golfrestaurangen utan skor. En knäpp engångsföreteelse kanske ni tänker men nä, ungar som springer omkring barfota och utan mössor fastän det uppenbart är VINTER och svinkallt ser jag varje dag. För att inte tala om bebisar utan mössor, något som får mej att vilja springa fram och lägga något över deras bara små hjässor. Men det gör jag förstås inte.

I L:s klass går det en trend i att bära shorts fastän det är vinter, så jäkla idiotiskt att jag blir arg bara jag tänker på det. Där är jag stenhård, vi klär oss efter årstiderna punkt slut. Här verkar de flesta föräldrar mest rycka på axlarna och säga ”tokiga ungar” och så är det inget mer med det. Jag vet inte hur många gånger jag hämtat L från skolan när det blåst isande vindar och det legat nysnö på bergen, och så ligger både jackan och mössan nerstoppad i väskan medan han springer omkring i en t-shirt. ”För alla andra gör ju så”.

Jag har löst det med att han numera alltid har en långärmad thermal top under sin skoluniform-tshirt. Och så har vi pratat en massa om hur mycket kul han missar om han blir förkyld hela tiden till följd av att han har för lite kläder på sej. Jag tror att lite har fastnat även fast han helst skulle ha t-shirt och shorts vareviga dag om jag lät honom…

Kommentera

