A perfect snow day


 

Vilken dag! Jag har haft den bästa skiddagen på jag vet inte när. Allt var perfekt, vädret, snön (okej det hade kunnat vara lite mer på vissa ställen), inga liftköer, inga barn att hålla reda på, bästa sällskapet i form av D och sen hade jag förmånen att testa helt fantastiska skidor från Icelantic, som hade ett demo-tält idag.

Jag blev helt såld på ett par Oracle 100, det var som att upptäcka skidåkning på nytt! Loved them. Mina skidor är 10 år gamla och det har ju hänt en del sen dess. Både med utvecklingen av skidor men även min skidåkning. Jag är knappast nåt proffs men jag är inte heller nybörjare som jag var då.

Jag har googlat skidor hela kvällen och kommit fram till att det bästa är nog att vänta tills slutet av säsongen då årets skidor reas. Eller kanske finns möjlighet att köpa ett par demo-skidor till bra pris, vem vet!

Nu ska jag hoppa i säng. Är SÅ trött… Skidåkning tar på krafterna 😉

Night Night

 

Kommentera

