Vår i luften!

Jag har varit hemma hela dagen med båda barnen så man tycker ju att jag kunnat producera ett inlägg tidigare än så här (klockan är 22 här), eller så är det kanske just därför jag inte gjort det?

Hursomhelst, L fick vara hemma från skolan idag då han hade feber hela dagen igår och jag inte riktigt visste hur det skulle arta sej idag. Men han piggnade på sej och slapp feber helt och hållet. Så när klockan var runt fyra och vi varit inne hela dagen kände jag att det kunde vara skönt med en lugn promenad.

Och vilket väder sen! Rena vårtemperaturen. Det var så härligt att kunna vara ute och gå utan jacka och inte frysa. Vi sa tillochmed att vi skulle haft med oss en picknick-korg! A upprepade för sej själv flera gånger ”What a beautiful day for a bike ride”, ibland kastade hon om orden och sa ”bike race” istället haha gullunge!

Nu är det hög tid för mej att krypa i säng om jag inte ska vara alltför trött imorgon.

Night Night

 

 

img_2139

 

2 reaktioner till “Vår i luften!

  1. Åh, vad härligt det låter med vår! Här blev det höst för en vecka sen, kallt och ruggigt, så det kommer bli fint att få njuta av vårbilder från andra halvklotet 🙂

    1. Ja tänk, nu är det ombytta roller igen! Jag gick och längtade efter våren i Sverige när vi hade höst här… Och nu börjar jag se fram emot den NZ våren!

Kommentera

