Febertoppar varvat med bergstoppar

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag är glad att den här veckan snart är över. Två barn med feber i omgångar, mannen borta, skidåkning med L:s skola hela dagen igår och faktumet att jag själv känner mej rätt sliten efter flera nätter med dålig sömn gör att jag är extra tacksam över att det är fredag idag! Fredagskväll tillochmed. Jag ska strax natta barnen och sen blir det soffläge och en massa gott. Det ser jag fram emot. 

Fast dagen har ändå varit helt okej. Även om jag varit en mindre sprudlande mamma just idag. Jag har liksom gått på halvfart. 

Jag och A åkte och storhandlade imorse efter vi lämnat L i skolan och sen tog vi en fika på ett nyöppnat café i Remarkables Park. Väl hemma tittade min vän Amanda förbi för en pratstund, det var mysigt! Vi satt säkert i över en timme och pratade i köket. 

När hon åkt så gick jag och A ner till lekplatsen men jag var för trött för att leka utan låg i gräset istället. Väldigt skönt även om A nog var lite besviken på mej. Väl hemma igen bakade vi scones tillsammans, precis som förra fredagen. Med den enda skillnaden att den här gången kom L hem med bussen som planerat, tack och lov för det! 

Men som sagt, nu ska jag samla mina sista krafter för nattningen. Ha en härlig fredag! 

7 reaktioner till “Febertoppar varvat med bergstoppar

  1. Du gör det såååå bra! Förstår att det är tufft många ggr, tur Du inte har ett ”vanligt”heltidsjobb som du ska pendla till med allt vad det skulle innebära. Bra att du försöker få in egna små stunder för dig, det behöver du efter allt du rodda med ensam (ofta). Styrka till dig:) Alltså vilken vacker natur! Och härligt att våren och sommaren närmar sig där. När brukar den komma egentligen..? Skriv gärna och berätta om årstiderna (mörker, snö, högsommar, växtlighet osv) lite intressant tycker jag:) Kram och hoppas ni får en fin helg!

    1. Ja ett heltidsjobb för mej hade aldrig funkat så som vår vardag ser ut. Om vi inte hade en nanny vill säga! Jag och barnen är ett himla tight team och jag klagar verkligen inte på vår vardag, den är fantastisk på många sätt! Men idag har jag varit en ovanligt seg mamma för att vara mej…. Den riktiga våren här kommer i september/oktober och varar november ut. Den 1:A december är den officiella starten på sommaren! Tokigt va? 😀 Kram

  2. Vilken cool bild på dig med bergen i bakgrunden, och så söt A är! Ibland måste man få vila sig lite, du leker ju alltid annars och gör massa med barnen så tänk inte på det. Hoppas barnen somnade snabbt 🙂

  3. Riktiga maratondagar du kör.. Inte konstigt du är trött. Mammor behöver vila ibland..
    Det är du såå väl värd! Tycker du ska låta dem leka lite på egen hand medan du chillar i soffan. Jag tror faktiskt barn mår bra av att hitta på egna
    lekar och att få sysselsätta sig själva då och då. Självklart, är de sjuka så är det ju en helt annan grej. Hoppas du kan vila ut under helgen.
    Kram
    Gunilla N

Kommentera

