Solstrålar vs energitjuvar

Dom här två alltså, mina solstrålar i livet:

 

 

 

Jag har på senare tid tänkt en hel del på hur jag måste bli bättre på att stå upp för mej själv. Inte låta andra behandla mej på ett sätt som får mej att må dåligt. Energitjuvar är ju ett erkänt begrepp och jag tror att alla har såna människor runt sej, iaf i perioder. Det gäller bara att man ska veta när det är dags att sätta ner foten, antingen för att skapa en förändring men ibland kanske det enda svaret är att umgås mindre eller inte alls?

Sorry för ett kryptiskt inlägg men lite så går mina tankar ikväll.

En reaktion till “Solstrålar vs energitjuvar

  1. Ja, visst kan det være vanskelig å vite hvordan man skal håndtere mennesker som bare tapper en for energi. Særlig om man, som jeg, helst unnviker konfrontasjoner. Min løsning har derfor blitt å omgås så lite som mulig med slike mennesker. Men noen ganger er det ikke nok, og da må man kanskje sette foten ned. Du gir iaf masse positiv energi via din blogg, så glad man blir av alle vakre naturbilder fra Queenstown. Jeg håper det løser seg for deg! 🙂

Kommentera

