En hajk är alltid en bra idé

 

Idag kom jag och D iväg på en helt underbar hike runt Saw Pit Gully. Det är en runda på cirka 2 timmar som innefattar branta stup, vattenfall, river crossings, vidunderliga vyer och just idag, en massa lera! Jag gick med ett leende på läpparna i två timmar, även på de brantaste partierna när lungorna fick jobba ordentligt kände jag mej alldeles lycklig i kropp och själ.

Att dessutom ha sällskap av finaste D och samtidigt kunna diskutera allt mellan himmel och jord gjorde hajken om möjligt ännu bättre. Vi avslutade med att vila våra trötta ben på en uteservering i Arrowtown medan vi njöt av varsin smoothie och kaffe i solen.

På vägen hem så stannade jag till nere vid grustaget vid Shotover River dit C tagit med barnen för att köra motocross. Det var ett helg gäng där och åkte och jag träffade på en kompis och hennes son som jag inte sett på evigheter! Kul att ses sådär spontant.

Vi toppade den här söndagen med indisk hämtmat från bästa stället i stan, och nu sover ungarna (som för ovanlighetens skull inte bråkat på hela dagen – hur det ens är möjligt!) och för mej och C väntar film och lite choklad. Det har verkligen varit en ovanligt bra söndag. Nu är jag laddad för en ny vecka!

Kommentera

