Bad Mom

Jösses imorgon kommer väl morsorna i skolan att ha något att prata om. Jag släppte nämligen iväg L och A själva för att gå och hämta L:s kompis några hundra meter nedför backen från vårt hus. Bara det att dom fortsatte till lekplatsen där dom var kvar en kvart tjugo minuter innan dom kom skuttandes hem. Så lyckliga alla tre över den nyfunna friheten! Det är ju ytterst tveksamt om en sexåring ska ha ansvar för en treåring under en promenad, men dom hade lovat att dom bara skulle gå och hämta Casey och sen komma tillbaka. När dom inte kom hem direkt så hoppade jag in i bilen och skulle precis köra ner till lekplatsen (jag var lat, hade såklart kunnat gå jag med men höll på att laga mat och ville inte vara borta nån längre stund) – men då ser jag dem komma springandes uppför slänten till vårt hus.

”We met your friend, mum” berättar L. Vilken kompis då undrar jag. Efter lite om och men så kom vi fram till att det var en av mammorna i L:s klass. Den mest högljudda som älskar att skvallra om allt och alla…. Hon frågade vem som hade hand om A och L deklarerade tydligt att det var det han som hade. Herregud. Men jag bjuder på den. Worst mum in the neighbourhood 😉

 

Me Today

 

Jag sprang in på The Warehouse idag för att köpa lite småsaker inför L:s kalas som vi planerat om två helger. Han önskar sej en Star Wars-tårta och jag ska verkligen göra mitt bästa, hittade lite passande dekorationer idag. Sen försökte jag även att hitta nåt okej träningslinne då jag nyss varit på yoga med en för kort t-shirt vilket var otroligt irriterande. Men det visade sej vara lönlöst att hitta nåt som var det minsta okej. The Warehouse är bra för vissa grejer men hopplöst när det gäller andra. Men det blev två bilder till bloggen 😉

En reaktion till “Bad Mom

  1. Äh det är bara bra för barn att rymma hemifrån ibland, det säger ju Pippi 😉 När min dotter var 3 år så rymde hon och hennes 5 åriga kompis från gården och gick till min dotters mormor som bor på gatan bredvid oss och när hon inte var hemma så gick dom vidare till en gård bredvid som har ett roligt rymdskepp. Och vi märkte inte ens att dom var borta förrens dom var tillbaka och erkände själva vad dom hade gjort haha.

Kommentera

