The Wedding Day

Här kommer en bildkavalkad från Maddes och Johans underbara dag:

 

img_2630

En sån himla fin skylt mötte oss i trädgården där cermonin skulle hållas

img_2631

Det Italienska slottet lämnade verkligen inget att önska – så fantastiskt vackert och stämningsfullt!

img_2629

Ännu några timmar kvar tills allt startar

img_2636

Madde blev sminkad av Patricia och här lugnar M nerverna med ett glas bubbel. Jag tror inte det hjälpte så mycket 😉 

img_2749

Som en prinsessa! Min vackra vän – vilken brud 

img_2752

Bruden och hennes tärnor. Maddes fina syster längst till vänster, Lina en kär barndomsvän till höger och så jag! 

img_2688

Äntligen man och hustru. Inte ett öga var torrt, vare sej här eller under middagen. Kärlek!

img_2648

Patricia och Lina i trädgården där vi serverades bubbel och en massa goda snittar. Maten var fantastisk!

img_2755

Brudparet efter att dom fått cirka ett kilo riskorn kastade på sej 🙂

img_2654

Australien-trion återförenade

img_2658

Här var vi inte riktigt överens vilken kamera vi skulle titta i. Inte lätt det där!

img_2754

En vacker stentrappa ledde upp till trädgården och minglet

img_2702

Jag var så nöjd över att få sitta här 🙂 Från vänster ser ni Maddes syster Cissis man, Pierre, sen brudparet Madde och Johan, Cissi, Magnus och hans Linda samt Patricia som inte syns i bild. Bästa bordet! 

img_2712

Dags för traditionell Italiensk tårta! Den var så himla god med färska bär, vaniljkräm på en frasig botten. Det vattnas i munnen igen på mej när jag tittar på den här bilden.

img_2742

Kolla in dessert-bordet!

img_2743

En buffé av sötsaker!  Jag skojar inte när jag säger att alla gäster var i matkoma efter middagen – vi fick så mycket god mat 🙂 Min favorit när det gäller maten var dom ricottafyllda pastaknytena i krämig gräddsås…. Mmmm, Italiensk pasta alltså!

Jag och Patricia lämnade festen vid midnatt ungefär eftersom vi hade en bit att köra hem och sen skulle upp tidigt för att bege oss mot flygplatsen i Rom. Söndagen blev en galen lång resdag. Jag var så nära att missa mitt connection-flyg i Oslo då flyget från Rom lyfte för sent. Jag fick springa med hjärtat i halsgropen för att försöka hitta min gate. Något jag gjorde i sista stund! Eller ja, efter avgångstid faktiskt men jag hade sån tur att planet väntade på oss som skulle med från Oslo-Sthlm. Tack o lov för det!

 

2 reaktioner till “The Wedding Day

  1. Åh så vackert, stort grattis till dem och så kul att du var med!! Det är ju nackdelen med att bo långt bort, att man ofta missar bröllop och liknande. Hur kommer det sig att de gifte sig i Italien, bor de där?

    Ha det toppen med familjen 🙂

Kommentera

