Enköping från bästa sida

 

Jag är väl inget jätte fan av min lilla hemstad i vanliga fall (förutom att många människor jag älskar bor här) men idag bjöd stan verkligen på sin bästa sida. Det här vädret alltså, det är ju helt fantastiskt!

Jag och pappa träffades redan vid elva tiden, vi åt en tidig lunch och fikade på bästa fiket i stan; Magnifik. Jag åt en krämig kantarellsoppa med färskt vitlöksbröd till och sen delade jag och pappa på en vaniljbulle och chokladboll till kaffet. Deras mat och bakverk, OMG – ALLT är ljuvligt gott!

Kring två så fick vi sällskap av älskade brorsan, vi strosade på stan tillsammans, hann med en kaffe till och sen åkte vi hem till J där jag gick igenom hans vind i jakt på bebisgrejer. Jag har hittat det mesta jag varit ute efter men en grej hittar jag inte och det är babynestet jag sydde när jag var gravid med A. Däremot hittade jag amningskudden jag sydde samtidigt. Men den är så stor och tung att jag inte vet om jag får med den tillbaka till NZ?

Sen vore det ju bra om jag kunde få med mej skötbordet och bebisbadet, baby-gymmet och alla leksaker också 😉 Skämt åsido. Jag måste verkligen ta tag i projektet att sälja av bebissaker efter den här bebisen. Två hemländer och (snart) tre barn födda på olika platser leder till en hel saker i förråden….

2 reaktioner till “Enköping från bästa sida

Kommentera

