Sånt jag hade förträngt

Mamma och jag kom just hem från Bridget Jones´s Baby – en sån himla mysig film! Lite extra kul då jag kunde relatera till Bridget som är gravid i filmen, fast med skillnaden att jag har koll på vem farsan är 😉

Jag undrar just om det inte är en liten kille som ligger i min mage. Jag har nämligen fått tillbaka gravidkrämpor jag hade förträngt… Med L i magen så hade jag problem med hormonfinnar på bröst och rygg och nu har dom återvänt! Jag får för mej att testosteronet som kommer med grabbar även kan göra att finnar hos mamman mer vanligt förekommande?!

Min hy är förresten oerhört känslig i allmänhet sen jag blev gravid, den reagerar på allt möjligt. Ansiktstvätt, lotion och tvål som jag i vanliga fall inte alls har problem med. Nu har jag dessutom fått nån slags eksem på ben, mage och armar. Små röda upphöjda prickar som kliar till och från. Så himla trist! Kan jag inte bara få glädjas över min växande mage och känna mej lite fin?! Särskilt nu när det hemska illamåendet jag hade från vecka 6-11 har försvunnit.

Oh well jag mår toppen i övrigt så jag ska inte klaga! Det här är ju den bästa tiden av graviditeten, den gyllene andra trimestern, så jag ska njuta innan alla andra krämpor slår till 😉

 

Min älskade mamma och jag:

Kommentera

