Off I go

Nu sitter jag på Arlanda med en smoothie och ett gäng nyinköpta tidningar och lite nötter. Jag tar chansen och njuter av resandet medan jag kan! Det är ju det här jag brukade gilla innan jag fick barn, att försöka göra själva resandet mysigt också – inte bara ha destinationen i fokus. Med barn blir det ju gärna så. Att man bara fokuserar på att komma fram, det är liksom enda ljuset i tunneln haha. Jag skratta åt det nu, men när jag flyger själv med tre barn (för det lär ju hända i framtiden) är jag nog inte lika munter! 

Hursomhelst nu ska jag iaf koppla av och känna mej nöjd över att min vistelse i Italien och Sverige blev så bra. Och att allt gått toppen hittills med packning osv. Jag sa till pappa när vi kom fram till Arlanda, att jag undrar just om jag nånsin kommer sluta vara lite nervös och småstressad varje gång innan jag checkat in och sitter vid gaten och allt är KLART.

 Jag läste en intervju med Skavlan där han sa att han har som en tävling med sej själv varje gång han ska flyga där han ser hur sent han kan dyka upp på flygplatsen och ändå hinna med planet! Fy för det tankesättet säger jag, jag hittar mycket hellre andra utmaningar som får igång adrenalinet. Mina älskade sporter som downhill mountainbiking tex – där får jag ett positivt stresspåslag som jag mår bra av. 

Att jäkta för att hinna med flyg däremot, det är faktiskt en mardröm som jag ofta drömmer om jag är stressad. Alltså något jag gör allt för att undvika i verkliga livet.

Nu är det dags för mej att boarda planet! 

Kommentera

