Melbourne


En spegelbild ut genom rutan – det hade blivit häftigare effekt om inte fönstret varit så skitigt. 




Så nära men ändå så långt bort. Fast nu är jag ju nästan hemma! Vilken underbar känsla ändå. Jag ligger utsträckt på en bänk (ljuva känsla att få LIGGA ned!) vid min gate. Det är fortfarande över två timmar kvar tills flyget går men jag är så less på flygplatser och taxfree shopar att jag hellre ligger här än går omkring. 

Jag köpte en smörgås och en cappuccino när jag kom fram, klockan var då ett på natten. Det är nog första gången jag dricker kaffe vid den tiden…haha. Men jag har hållt mej borta från koffein hela resan så jag längtade efter en riktig kaffe när jag kom fram. Ärligt talat gjorde nog koffeinet till eller från, min kropp känns så sömnrubbad att inget biter just nu. 

När jag kom till Italien lyckades jag verkligen utmärkt med att ställa om sovklockan på bara en dag, jag hade typ ingen jetlag alls! Jag hoppas jag kan lyckas med det när jag kommer hem också. Hoppas på att kunna vila ett par timmar mitt på dan och sen komma i säng tidigt. Jag börjar trots allt bli rätt van med dom här långresorna. Det tar inte längre en hel vecka att ställa om sej, på sin höjd nån dag. 

Men nu ska jag vila en stund. Önskar jag vore en sån som somnade direkt när planet lyfte och sen sov hela resan men tyvärr är jag inte skapad så. Jag blundar och vilar men kommer aldrig in i nån djupsömn. Skulle dock inte förvåna mej om jag somnade till nu, den här bänken är som en lyxbädd jämfört med det hårda flygplansätet….

2 reaktioner till “Melbourne

  1. Åh, din resa är så galet lång, men nu har du inte långt kvar tills du får krama din fina familj. Och, hoppas du också rest med ett leende på läpparna över att ni ska bli fem ❤ Vilken fin nyhet, varmt grattis!
    Kramar Ji, drömmer om NZ, men inte om resan dit 😉

    1. Tack Ji! Ja det känns verkligen helt fantastiskt att vi ska bli fem i familjen! Och nä resan TILL NZ är knappast något att drömma om 😉 Kramar

Kommentera

