En bra start

 

Jag började dagen med en stor kopp ingerfärsdryck med citron och honung, sen gick jag in i vårt lilla ”snug room” och rullade ut yogamattan. För första gången på över en månad tror jag! Jag yogade inte en enda gång i Sverige (men promenerade och gjorde styrkeövningar hemma istället), och ska jag vara ärlig så yogade jag inte hemma på ett par veckor före det heller. Gravidillamåendet satte stopp för allt sånt! Men nu mår jag inte illa längre och jag ska fasiken komma igång med min morgonrutin igen, iaf ett par gånger i veckan. Jag mår ju så himla bra av det!

Jag hittade en youtubekanal idag som jag fastnade för direkt, den heter YogainMelbourne. Kolla in den, det finns både vanliga klasser, gravid yoga och mums and bubs yoga. Och klasserna är inte för långsamma som jag ofta tycker att dom är när det handlar om gravidyoga. Jag vill liksom inte endast sitta på en kudde och djupandas i 30 minuter för att jag är gravid. Okej nu överdrev jag lite kanske men ni förstår vad jag menar, efter ett träningspass vill jag ha känslan att jag gjort något. Jag behöver absolut inte vara en blöt pöl, dom passen sparar jag tills efter graviditeten men jag blir gärna lite skönt trött i musklerna. Eller känner att jag gjort en ordentlig stretch av hela kroppen.

Den effekten hade passet jag gjorde imorse. Underbart att vara tillbaka på mattan igen! Nu ska jag bara göra en rutin av detta.

 

 

2 reaktioner till “En bra start

Kommentera

