From blah to yay

Kände mej lite blah idag innan lunch. Inte av nån särskild anledning egentligen men kände mej bara trött på mina griniga ungar som bråkat om allt hela morgonen. Eller ja, det var väl anledningen att inte mamman var på topp när vi väl kom iväg till lekparken som vi bestämt. Jag åkte helt orutinerat hemifrån utan något mellanmål alls till barnen som var hungriga redan i bilen – big fail och automatiskt mera tjafs än nödvändigt. Så innan lekparken svängde vi förbi BP och jag köpte det nyttigaste jag kunde hitta på bensinmacken; nötter, raw food bollar och…. chokladmjölk. Men ungarna åt allt så då kändes chokladmjölken inte lika dålig 😉

När C cyklat färdigt uppe i Skyline kom han och bytte av vid lekplatsen och så åkte jag iväg på en timmes yoga. Det BÄSTA jag kunnat göra! Jag gick in trött och lite grinig, och kom ut sprudlande med energi. Åh vad det kändes bra att vara tillbaka i yogasalen!

Sen ikväll så åkte jag och D in och såg ”The Girl on the Train” – och ikväll had evi förköpta biljetter! Så min dag gick verkligen från blah to yay. En toppendag i slutändan! Nu har jag energi att vara en bra mamma resten av skollovet (visserligen bara tre dagar kvar ;).

 

Bilder från lekplatsen vid L:s skola:

Kommentera

