Att gilla läget

Vaknade imorse av ett trist väder; regnigt, grått och blåsigt. Och efter att C konstaterat att tvätten blivit kvarglömd ute och var dyngsur (utan att göra en ansats att ta in den) var även jag sur som ett åskmoln.

Jag försökte vända mitt humör genom att stänga in mej i mitt lilla yogarum och göra en halvtimmes yoga men inte ens det fungerade. Droppen blev när jag blev avbruten av C för andra gången och dessutom mitt under avslappningen… Jag flög upp som ett stucket bi från mattan och fräste att hela yogan minsann var förstörd!

Sen gjorde jag frukost. Åt den och blev lite mer människa.

Efter det packade vi in oss i bilen och körde över till Cromwell. Det blev en oväntat bra dag! Jag är alltid lite delad till att åka hela vägen till Cromwell (45 min med bil på slingriga vägar) och spendera en hel dag av helgen på en dammig cross-bana, särskilt nu när jag inte kan köra själv. Det känns liksom som slöseri av en dag.

Fast ändå inte, för jag älskar ju att titta på när barnen kör och se vilka framsteg dom gör. Och dom älskar att ha mej där. Så efter lite gnäll från min sida om att vi iallafall inte behövde vara där HEEELA dagen så bestämde jag mej för att gilla läget. Och det blev ju toppen, vädret vände och det blev soligt och härligt – barnen hade jätteroligt på sina hojar och C körde tills han var nöjd. Våra vänner kom också över och jag fick sällskap av D vilket helt klart förgyllde timmarna på crossbanan.

Vid tvåtiden var vår familj nöjda och redo att åka hem – alldeles lagom!

 

 

 

 

Jag (och A) sov i bilen hem medan C pratade med mej och visslade i takt till musiken (inte så uppskattat av mej….). När vi kom hem stack jag upp i bergen för en snabb runda medan C vilade på soffan. Sen gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan med barnen och åt indiskt på vårt stammishak där vi inte varit på jättelänge. Herregud så gott det smakade!

Sen avslutade vi med glassar från Pantagonia, som hela familjen hade lovat skulle vara de godaste glassarna nånsin. Jag blev tyvärr besviken. Tror att mina förväntningar var alldeles för höga men sen valde jag nog även helt fel smaker. Man väljer en pinne med gräddglass av valfri smak, sen ett chokladöverdrag och därefter topping.

Jag valde mint, mörk choklad och krossade macademia nötter. Det blev helt fel…

Den vinnande mixen var enligt C; vanilla bean, mjölkchoklad och mandelspån. Och ja det kan väl vem som helst lista ut att det blir godare.

L valde mint, mjölkchoklad och krossade kakor. Det var också mycket godare än min. Medan A valde en kula blåbärsyoghurtglass med chokladtopping – också det supergott!

Tur att mamman fick smaka av alla andras glassar – fördelen med flera barn 😉

Nu ska jag kolla en stund på X-Factor och sen sooooova, alldeles ensam i vår stora california king. C har kört ner till farmen redan ikväll då han börjar klockan halv fem imorgon. Jag kan snurra runt precis som jag vill med andra ord. Fast troligtvis får jag sällskap av en liten tjej nån gång under natten… 🙂

Night Night

 

 

 

8 reaktioner till “Att gilla läget

  1. Men gör du nåt annat än att gilla läget? Alltså sorry men din man verkar så jäkla ego och du bara anpassar dig.

    1. Oj någon är visst lättretad. Kom ihåg att bloggen är min sida av saker och ting, det finns alltid två sidor. Att påstå att jag är något mähä som anpassar mej till allt är så långt från sanningen som det går att komma. Gå inte in och läs här om du stör dej så mycket. Det finns gott om bloggar som höjer sina män till skyarna och skriver varje dag hur himla bra dom är, bara för att jag inte gör det betyder inte att min man inte har en massa fina sidor.
      Ha en bra dag!

    1. Nä vad tråkigt att höra att er son inte vill fortsätta med MX…. Fast förresten, du borde vara glad! Jag har vid flera tillfällen ångrat att vi introducerat den här sporten till våra barn. Allra helst nu när det börjar gå undan på hojarna. Hjärtat sitter i halsgropen på mej ibland när jag tittar på!

      1. Ja, egentligen gör det inte mig något – särskilt eftersom vi vuxna inte kan något om motorsport 😬 Sonen kom på helt själv att han ville börja köra!

  2. Var bara tvungen att skriva några rader när jag såg kommentaren här ovan. Först och främst hoppas jag att du inte tar åt dig! Din blogg är en av de få som jag fortfarande läser, just för att jag inte kan finna något intresse längre i alla dessa bloggar som framställer en perfekt tillrättalagd yta där det mesta är sockersött och helt orealistiskt. Toppen för dem som vill läsa det, men jag tycker att det är mycket mer intressant med någon som delar med sig av fler sidor av livet så som du gör. Kram

    1. Tack Emma! Vad glad jag blir! Det är ju precis så jag också tänker 😊 Bloggen är min ventil där jag vill kunna skriva av mej utan att behöva tänka att det ger en skev bild av verkligheten. Bloggen är helt och hållet från min sida, något jag ändå tror de flesta förstår. Sen är vi helt enkelt inte ett par som skriver puttinuttiga kärleksförklaringar till varann på Facebook så alla ska se, vi säger det till varann istället ❤️ På samma sätt har jag inget behov att ”kärleksskryta” här heller. Särskilt då min man inte läser bloggen! Kram till dej också!

      1. Jag håller så med dig! Om man är lycklig och trygg i sin relation och är en VUXEN människa varför i hela världen skulle man hålla på och ”kärleksskryta” på sociala medier?! Grattis till graviditeten också❤️

Kommentera

