SÅ trött!

Idag slog tröttheten ned som en blixt från klar himmel hos mej. Jag blev så oerhört trött på eftermiddagen att jag bara kände för att lägga mej ned raklång. Det har jag gjort också, så snart tillfälle getts. Barnen har fått spela iPad alldeles för mycket idag men det får vara skit samma.

Innan tröttheten slog till hade vi en produktiv morgon där vi shoppade lite nytt för skolstarten imorgon, skor och hoodies åt båda barnen och sen ett brejk för lunch och lite cykling vid LHE pump track innan vi körde vidare till hårfrisören där både L och A klipptes.

A fick dessutom sin första hårtvätt! Hon var så himla tålmodig och gjorde precis som hårsfrisörskan bad henne att göra. Hennes hår blev superfint! Från långt och trassligt till lent och lockigt med ett perfekt fall. L fick en riktigt snygg frisyr han också – nu är dom båda redo för morgondagen 🙂

Jag ska göra ett sista ryck nu och slita mej från soffan och göra barnen klara för sängen. Sen dröjer det förhoppningsvis inte länge förrän jag också kryper i säng… En tidig kväll är precis vad jag behöver.

 

Lake Hayes Estate Pump Track:

7 reaktioner till “SÅ trött!

  1. Alltså, vad avis jag blir på ert fina väder, här i Auckland har det i princip bara regnat sen vi kom hit i början på september. Lite sen men stooort grattis till lilla bebisen, oj vad kul att följa! Vi följde ju era fotspår och åkte till Sverige när lille L skulle födas, jag var dock väldigt besviken på akademiska sjukhuset där han föddes, vi blev hemskickade direkt även som förstföderska som verkligen ville stanna kvar ett par dagar. Jämförelse med vänner här så låter det mycket bättre på NZ med birthcare, finns det nere i Queenstown? Skulle starkt överväga att stanna kvar här vid ett småsyskon även fast det är så mysigt att vara nära familjen i Sverige. Hur känner du annars inför att föda på NZ? Kändes som att det blev väldigt mycket administration med vår Sverigeresa med boende, transport, skatteverket etc. Du borde skriva lite inlägg med tips om att köpa/sälja bilar, hitta tillfälligt boende i Sverige etc. 🙂 På tal om önskeinlägg, tips om bästa affärerna/sidorna att köpa inredning/barnsaker kläder här på NZ skulle verkligen uppskattas, vi måste ta och möblera ett nytt boende men vet inte riktigt var vi ska börja. Saknar IKEA.

    Jen
    xx

    1. Hej Jen! Går igenom gamla kommentarer och inser att jag fortfarande inte svarat på din kommentar – FÖRLÅT! Vad trist att du fick en sån dålig upplevelse på Akademiska, och särskilt som förstföderska. Jag födde på Danderyd båda gångerna och hade kanske tur men är verkligen så nöjd. Just därför känns det lite läskigt och ja, helt nytt den här gången att föda på NZ. Problemet här är ju att det inte finns något ordentligt sjukhus i närheten, något jag bloggat en del om. Men att åka till Sverige en tredje gång för att föda är inget alternativ. Som du säger är det ett himla projekt och vår äldsta går ju numera i skolan så det skulle inte fungera.
      Vi köpte bil (och senare husbil) i Sverige på aktion, något vi fixade online från NZ. Det kan jag rekommendera, väldigt smidigt och säkert. Däremot så kan jag inte rekommendera något bra sätt att hitta boende. Jag hittade lägenheter på Blocket alla gånger men ofta känns det som att köpa grisen i säcken, att man inte vet vad man får förrän det är för sent. En himla stress!
      Mitt bästa tips när det gäller barnkläder på NZ är CottonON samt NEXT.com. Den sistnämda sajten kostar lite mer men kvaliteten på kläderna är bättre. Jag klagade häromdagen till min svenska vän hur mycket jag också saknar IKEA och Mio tex när det kommer till inredning. Här finns inget bra tycker jag. Möbler har jag köpt på allt från Smith City, Harvey Norman till Hunters Furniture. Smågrejer från Bed, Bath and Beyond. Men ja, jag håller med – NZ behöver IKEA! Kram!

      1. Tack för ditt svar!!
        Blev nyfiken på det här med att köpa bil på aktion! Är det en speciell sida som ni har använt er av? Er Europaresa med husbil var verkligen inspirerande! 🙂

        Vi väntar en lillasyster i maj och velar fortfarande om det blir en till sväng till Sverige eller om vi stannar. Just nu lutar det mot att vi åker men det kan ju ändras snabbt igen.. allt detta arbete runt omkring som sagt! Vi har dock bättre stöd från familjen i Sverige vilket verkligen väger starkt.

        Angående att föda på stort vs litet sjukhus (eller birthcare) så rekommenderar min midwife här inte att föda på ett större sjukhus då miljön får en att känna sig mer spänd och därmed trigga komplikationer.. hon rekommenderade birthcare/mindre sjukhus eller t.om. förlossning hemma. Tyckte att det var en intressant tanke även fast jag inte håller med helt.

        Kram!

      2. Hej Jen! Tack för din kommentar. Jag tar verkligen till mej vad din barnmorska sa… just för att det passar mej och där jag vill föda. Men sen håller jag med dej, det går ju även att vända på det och se (alla) fördelarna med ett större sjukhus.

        Hade jag kunnat så hade jag åkt hem till Sverige igen men denna gång var det tyvärr aldrig aktuellt då min äldsta hunnit börja skolan samt allt annat fix runtomkring som kändes orimligt med två barn, jobb etc här.

        Jag får vara tacksam för de två gångerna det fungerade, men den här gången blir det en liten kiwibebis!

        Angående aktionsidan så har vi använt oss av Kvarndammen.se två gånger och det är smidigt och säkert. Så mycket bättre än Blocket tex där man ofta blir lurad. Lycka till med allt! ❤️

      3. Ja har aldrig tänkt på det tidigare men alla apparater som piper och grejer runtomkring gör en ju inte mer avslappnad! Sen om man har en hög risk graviditet så är det ju något annat. 🙂

        Har börjat spana lite på kvarndammen, tack för tipset!! Har ni även sålt bilarna därigenom?

        Tack desamma, jag är säker på att det kommer att gå utmärkt vad ni än beslutar er för! Sen har ni ju en Sverige resa till sommaren att se fram emot i stället!

      4. Hej Jen, förlåt för sent svar! Japp vi sålde båda bilarna genom kvd.se – enkelt och smidigt! Hade kanske kunnat få lite mer på annat håll men tiden var knapp och att då kunna sälja utan något som helst strul med veliga köpare betydde mycket! Du anar inte hur mkt jag längtar redan nu efter vår resa till Sverige i sommar 💕☀️💖

Kommentera

