Tacksam över LIVET

Jag är så trött att ögonen snart går i kors. A har fått behålla all mat hela dagen peppar peppar men jag känner på mej att det kommer bli en omgång till med illamående i natt. Tydligen så var 10(!) barn och fyra lärare hemma sjuka från förskolan idag… Dessa sjukdomar. Jag är så less på´t! Kan vi inte bara få vara friska nu.

Samtidigt så vill jag inte klaga. Särskilt efter ha träffat en mamma idag som förlorade sin 6-månaders bebis i cancer för 7 år sedan. Hennes tårar började rinna direkt när hon berättade, något mina också gjorde. Så jävla hemskt. Så vad är lite magsjuka. Ingenting.

Så tänker jag avsluta det här inlägget. Genom att tänka på hur tacksam jag är för livet. Man ska aldrig ta något eller någon för givet. Uppskatta varann medan ni kan och stanna upp ibland och tänk allt fint ni har att vara tacksamma över. Jag lovar att det finns mycket!

Kram och godnatt

 

Några bilder från L:s trampolinlektion ikväll. Han har fått flytta upp en grupp och var lite nervös innan men det gick hur bra som helst!  Mamman i bild är precis så trött som hon ser ut.

 

 

 

2 reaktioner till “Tacksam över LIVET

  1. Kloka ord och skönt att din lilla tjej är kry igen! Jag brukar försöka avsluta dagen (innan jag somnar) med tre tankar av tacksamhet från dagen, det kan vara stort som smått, en känsla eller en faktisk sak. Livet innehåller verkligen många fina saker/stunder/känslor! Jag tror dessutom att positiva tankar är magnetiska ❤ Godhet drar till sig godhet!
    Kram!

    1. Att ha en liten bok bredvid sängen där man skriver ned tacksamma tankar i har jag läst om i flera böcker och tidningar, men inte kommit mej för att börja göra än. Men som du säger kan det ju faktiskt räcka bra att bara tänka dem! Jag tror också att tankar är magnetiska, både positiva och negativa. Det kan bli en spiral av båda! Så mycket bättre att hålla sej till dom positiva även om det är svårt ibland.

Kommentera

