Pick Me Up

 

 

Kaffe, choklad och en stunds soffhäng – precis vad jag behöver idag! Men nu har jag legat här och tagit det lugnt tillräckligt länge, jag ska strax göra lite nytta. En av grejerna är att baka en morotskaka till L:s skola och ta med imorgon inför karnivalen på lördag. Jag har faktiskt noll koll på vad dom samlar in pengar till (och är för trött för att ta reda på det), men gissar att det har med skolan att göra. Okej nu tog jag reda på det. Det är en karnival/fundraising för att samla in pengar för uppgradering av lekplats och klassrum.

L tar bussen hem idag vilket är så skönt. Det finns inget som tar mer kraft av mej än att göra school pick ups och behöva le och småprata med andra föräldrar när jag är på dåligt humör. Gud vad negativ jag låter idag – sorry…

Hoppas på att C kommer hem tidigt från farmen så jag kan sticka ut i bergen med en podcast i öronen ikväll före eller efter middagen. Egentid och att svettas lite skulle göra gott för mitt humör tror jag!

Men nu, fixa en morotskaka med min lilla A som frågat cirka 15 gånger redan.

Hej hopp!

Kommentera

