Magen v 16 + 0

Idag går jag in i vecka 17, eller 16 plus 0 som man räknar här. Jag hade världens märkligaste dröm i natt. Jag drömde att jag födde en kille som hade en massa mörkt hår och bruna ögon. Bebisen var jättestor, typ som att den var några månader gammal redan när den kom ut. Jag minns att jag tänkte att oj vad ”färdig” han ser ut, inte alls som en ny bebis. Och så tyckte jag att det var himla konstigt att han hade så mycket mörkt hår, han såg inte alls ut som L och A. Dom är ju super-ljusa och hade noll hår som bebisar.

Bebisen skulle heta Pierre Johansson. Jag bönade till C att måste han verkligen heta Johansson i efternamn? Och Pierre tyckte jag inte passade alls till en liten bebis.

Hursomhelst, till det positiva: förlossningen var hur lätt som helst! Jag behövde ingen smärtlindring, inte ens lustgas. Bebisen bara ploppade ut av sej självt i stort sätt. Jag hade inte ont alls. Men jag kom ändå inte ihåg nånting från själva händelseförloppet så jag var tvungen att fråga C om alla detaljer. Jag var så glad att det inte hade gjort ont att jag sa att ska det vara så här lätt att föda barn så tycker jag vi kan skaffa 4-5 stycken minst!

En väldigt märklig dröm som sagt. Tror inte att det ligger så mycket sanning i den, förutom möjligtvis att det är en kille. Det får vi reda på den 4:e November när jag har mitt nästa ultraljud! Så spännande. Vi har tagit reda på kön varje gång vilket kanske tycks ovanligt, men jag kan verkligen inte hålla mej. Inte C heller för den delen.

 

Nedan kommer en magbild i 4:e månaden. 5 to go! Jag har magstödet på, släpper jag ut magen så blir den hur stor som helst men det blir den även i icke-gravidtillstånd. Lite av ett party trick jag har, att jag alltid kunnat se gravid ut haha. Oavsett hur smal/vältränad jag är kanske jag ska tillägga. Kanske är det lite tack vare den ”stretch-förmågan” jag sluppit bristningar på magen? 

img_3184

 

2 reaktioner till “Magen v 16 + 0

  1. Se där – bildbevis för att jag ser ut att vara i tredje månaden minst, om en gravid kan se ut så i v 16. Så där ser min mage ut varje dag när jag hunnit äta, oavsett vad jag äter. Fattar inte varför den aldrig blir plattare utan putar som en bebismage (andas jag ut ordentligt så blir jag höggravid). Men du ÄR ju gravid och jättefin.

  2. Det är väl inte konstigt att ta reda på om man får en flicka eller pojke? Jag tycker nog att folk blir lika förvånade om de gravida inte vill ta reda på kön 😉
    Jag har alltid trott att jag absolut inte ska ta reda på könet, men nu som gravid så ändrade jag mig helt. Det känns ju så mysigt att veta liiite mer om bebisen 🙂 och att ibland få köpa något kanske flickit/pojkigt och inte hålla sig till försiktiga färger. Där tycker ju många väldigt olika, såklart 🙂

    // Johanna

Kommentera

