Bortskämd mama och orättvisa 


Innan massagen och den sorgliga berättelsen efteråt. 


C bokade in mej på en gravidmassage på Sofitel idag – bara sådär! Så himla lyxigt. Det var helt otroligt skönt och precis vad mina spända axlar och trötta rygg behövde.

Däremot åkte jag därifrån med en känsla av att livet är så jävla orättvist. Kvinnan som masserade mej kom från Filippinerna och har jobbat på hotellet i 9 år. Hon berättade att hon har en son på 7 år i Filippinerna. Både hennes make och son bor alltså kvar i hemlandet medan hon arbetar här (och förmodligen försörjer familjen). Hon såg så olycklig ut när hon berättade att hon åkte tillbaka till NZ när sonen var 6 månader och sen dess bara träffat sin son en gång om året. En gång!!! 

Och där stod jag gravid med mitt tredje barn, och har hela min familj i samma land, stad och hus. Eller nä inte hela min familj men vi är ändå så otroligt lyckligt lottade. Jag skämdes nästan över mitt liv och har haft en ledsen känsla hela kvällen. 

Jag skulle så gärna vilja hjälpa den här kvinnan att få återförenas med sin son och make. Det här är ändå Nya Zeeland, inte nåt krigsområde. Jag vet att det finns oändligt många ofrivilligt splittrade familjer världen över och man kan inte hjälpa alla men när man stöter på någon så här och får höra en sån personlig berättelse öga mot öga går det verkligen rätt in i hjärtat. Jag såg och kände hennes sorg 💔

Kommentera

