Gender revealing cake

En sån har jag beställt för vår stora dag imorgon. Det är då vi får reda på om det är en liten kille eller tjej i min mage! Gud så spännande…. Jag tänkte beställa cup cakes först men tydligen är en tårta mycket enklare och snyggare (enligt tjejen i bageriet), och dom gör små 6 bitars tårtor så det blir ju perfekt för oss.

Jag är både nervös och förväntansfull. Nervös för att antingen A eller L förmodligen kommer bli lite besviken, L vill ju ha en lillebror och A en lillasyster och jag är väldigt säker på att det bara är EN bebis där inne.

Jag tror att C önskar att det är en kille liiiiiite mer än en tjej, just därför att han tror att det kommer bli mindre tävlan emellan syskonen på det sättet. Att en eventuell liten tjej skulle ta uppmärksamheten från A, men jag tror inte att det är nån risk. A kommer ju vara hela 4 år när lillasyster kommer. Om det är en tjej alltså.

Själv vet jag inte vad jag tror. På något vis har jag nog mer ställt in mej på att det är en kille. När jag jämför graviditeterna så är det mycket som påminner om när jag var gravid med L. Men samtidigt ser jag liknelser från graviditeten med A också. Så vem vet!!

Jag och bästa D gick på en hike uppför QT Hill imorse och efteråt när vi åt lunch så erkände hon att hon saknar mej så mycket uppe i downhill-backarna. Älskade vän! Snart är jag tillbaka i sadeln 🙂 Fast jag funderar faktiskt på att sälja min DH-cykel nu och skaffa en enduro bike istället, en allround cykel som jag även kan trampa uppför på såväl som nedför. Sen en dag kanske det blir en downhill cykel igen men just nu så skulle jag ha mer nytta av en enduro bike. Drömmen är även att skaffa en cykelvagn/trailer som jag kan ha bebis i. En sån hyrde vi på Gotland när A var nyfödd och det var verkligen perfekt!

Nä nu har jag inte tid att sitta här längre, jag har en massa träd och buskar som ska planteras ute i trädgården plus att det snart är dags att hämta L från skolan.

 

Tre bilder från QT Hill, vi gick hela vägen upp till toppen idag – men var tvungen att vända om efter att vi blivit stoppade av en grupp på fyrhjulingar. Vi gick tydligen rätt förbi en skylt där det stod ”Private Land – no walkers” – ooops: 

 

Kommentera

