Rörd till tårar


Man tycker ju att sånt här borde gå på rutin nu med tredje barnet men icke, jag var både oroligare och mer tacksam än jag nånsin varit vid tidigare ultraljud. 
Jag fick tårar i ögonen i slutet när dom sa att allt såg bra ut och alla delar satt där dom ska. Det lilla livet i magen sparkade och sprattlade för fullt – vilket mirakel ändå! Jag är så oerhört glad och lycklig att jag får chansen att uppleva en tredje graviditet 💜 

C kommer inte hem förrän vid fem-sex ikväll, det kommer inte att bli lätt att hålla tyst till barnen i så många timmar. Särskilt inte då vi ska hämta tårtan redan klockan tre, efter att L slutat skolan. 

Ja ja på nåt sätt ska det väl gå. C måste ju vara med! Jag vill såklart överraska alla 3 samtidigt. 

Bilder (på tårtan) kommer, jag lovar….

4 reaktioner till “Rörd till tårar

  1. Åhhh vad spännande och underbart Emma!

    Jag ser fram emot en bild på tårtan… 🙂 Som du säger spelar det så klart ingen som helst roll, men på något vis känns allt lite mer verkligt när man får reda på vem som är där inne! Vi var på RUL i tisdags och allt såg bra ut där med och bebisen växer så det knakar! Jösses så nervös man kan vara innan men efteråt svävar man som på moln! Vår lille visade klart och tydligt att det är en liten POJKE som gömmer sig där inne i magen! På något vis kände vi det på oss också, konstigt nog. Vi har liksom pratat om ”han” sedan starten i princip… 🙂 Själv känner jag inte så mycket rörelser än, men moderkakan ligger i framvägg och den kan alltså fungera lite som ett ”stötplank” fick jag veta. Så jag får kanske vänta lite, lite till!

    Vad roligt det är att följas åt och vad härligt det hade varit om vi hade kunnat ses på en fika… Men det får bli sen när de små är här! 🙂

    Stor kram ❤ ❤
    / Ninni

    1. Hej älskade kusin! Tänk att vi båda väntar små pojkar! Gu så roligt 🙂 Grattis igen! Med L så kände jag inte sparkar förrän efter vecka 20 men med andra och tredje så känner man ofta tidigare så oroa dej inte, jag lovar att dom små sparkarna kommer tids nog! Jag håller med, tänk det vore sååå mysigt att ses över en fika men som du säger så tar vi det till sommaren med ett varsitt knyte på armen 🙂 Många kramar!

  2. Men åhh så spännande, förstår att det är svårt att hålla sig hihi. Skulle gärna vara en fluga på väggen när det väl är dags att mumsar i er tårta. Stort varmt grattis igen till er lilla trea. Kram Sofia/ trebarnsmamma och trogen läsare

  3. Vad häftigt! Du är ju ett antal år yngre än mig, jag skulle nog vara ganska skraj inför tanken på skrik och blöjor, konstiga nätter framöver, att anpassa familjen efter en liten som måste äta och sova på vissa tider etc. Jag menar inte att skrämma upp dig nu, tvärtom verkar du oerhört redo för en nummer tre medan jag nog har gjort rätt i att inte försöka skaffa en 🙂 Hade jag varit yngre så kanske…

Kommentera

