The Other Day

Lika mycket som jag älskar att mina ungar är tokiga i att cykla, hoppa och testa nya sporter lika mycket undrar jag ibland vad vi som föräldrar håller på med. Att uppmuntra dem till att hålla på med en massa riskfyllda sporter. Hur ansvarsfullt är det egentligen??

Fast samtidigt vet jag inte om jag är så värst uppmuntrande, häromdagen tex när vi var i skateparken och L ville visa mej nya tricks och hopp på sin scooter så lät jag mest ”nä, men ska du verkligen…., nej hoppa inge mer nu” och till sist ”nu börjar det regna så nu åker vi härifrån innan asfalten blir snorhal”. Det där med regnet var det enda som bet och kanske mest att vi skulle åka och hämta upp tårtan från Cup n Cake.

Tänk att vi ska få en till liten dare devil. För det lär det väl bli om inte genpolerna helt slår om 😉

 

 


img_3658

Kommentera

