Pimp My ride


Japp det är lite vad jag tänkte göra inför bebis ankomst. Vi har sedan tidigare en Bugaboo Buffalo som vi köpte när jag väntade A. Den är med andra ord kring 4 år gammal men väldigt välanvänd. Det har följt med oss på resor världen över och behöver därmed en liten uppfräschning. Jag tänkte köpa en ny sufflett och överdrag/lock till liggdelen i grå samt nya läderhandtag. Skumgummit som satt på när vi fick den är nämligen väldigt nötta same avbitna. En fräsch ny filt blir det också tror jag. 

Därmed får nog skötväskan hänga med ett tag till. Jag haft den sen L föddes med den ser faktiskt helt okej ut än trots av vi använder den varje vecka när vi åker och simmar. Fast skulle jag hitta en snygg väska till bra pris kanske den gamla får förbli simväska 😊

Jag har precis varit inne på Bridgestone och beställt nya däck till Volvon, där fick jag prata svenska med en kille. Lite roligt ändå, att det är fler och fler svenskar som vill prova livet i Queenstown. Jag med mina 10 år i stan är ju nära på en ”local” numera men min svenska brytning förlorar jag aldrig, och så länge jag har den känner jag mej mer svensk än kiwi haha. Fast det är lustigt det där, i Sverige kan jag ofta känna mej väldigt ”utlandssvensk/kiwifierad” istället. 

Jag tror ni som bor utomlands förstår precis hur jag menar! 

En reaktion till “Pimp My ride

  1. Så roligt det här med att NZ-människor kallas för ”kiwis” vad kommer det ifrån? Varför liksom? Vet du? Kram o tack för en mysig blogg!

Kommentera

