It´s popped!

Ja min mage alltså. Den har verkligen ”popped out” den här veckan. Nu ser jag gravid ut! Både roligt och lite läskigt ska jag erkänna. Kul för att det faktiskt syns att bebis växer och mår bra i magen men lite skrämmande att jag redan känner mej ”stor”. Även fast detta är tredje gången gillt så kan jag inte låta bli att undra var det ska sluta, hur stor kommer magen bli och kännas i slutet? Enorm antagligen… haha.

Hursomhelst mår jag bra och har mycket energi, ibland för mycket för mitt eget bästa. Men det följas ofta av en dag då jag känner mej extra trött. Så jag kämpar med att göra ”lagom mycket” för att slippa jobbiga bakslag. Fast det går sådär. Jag vill ju så mycket! Min häl har iaf bivit så mycket bättre efter att jag undvikit promenader. Det känns toppen. Jag tänker ge det minst en vecka till innan jag ger mej ut på nån längre promenad/hajk.

Idag har min fysiska aktivitet bestått av trädgårds- och husarbete. Vi har fått en massa gjort kring huset vilket känns underbart, äntligen så har vi kommit igång med trädgården. Men vi började morgonen med att ta med oss barnen ner till floden där dom fick köra av sej lite. Det var stekhett och jag kände mej rastlös men höll ändå god min för barnens skull, fast i hemlighet önskade jag att jag haft min bil med mej så jag kunnat åka hem i förväg 😉 Barnen hade iaf superkul (och jag vet ju hur mycket dom älskar när vi båda är med) och sen fick vi en hel del gjort hemma också så det blev win win för alla!

 

 

En reaktion till “It´s popped!

  1. Åhhh vad fint! Du ser så himla sund och vacker ut Emma! (Som vanligt)
    Här har bebismagen också blivit stor nu – och det med besked. Efter RUL var det som om det satt superfart och nu när jag är i vecka 21 (20+1) har jag fått en riktig kula. Men det är bara roligt – jag känner mig ju mer gravid nu än någonsin tidigare! Samtidigt funderar man ju – hur stor kommer en att vara om ja, säg, 18 veckor?!?! 🙂
    Stor kram till er alla!
    ❤ / N

Kommentera

