Hon är här!

 

Min älskade mamma! Idag när jag stod i köket och bakade saffransbullar medan mamma satt på golvet och la pussel med barnen slog det mej att det är precis det här som jag längtat så mycket efter. Att få dela vardagen med mamma och barnen. Så blir det ju aldrig på samma sätt när vi kommer hem till Sverige, då är det vi som är på semester men tempot är ofta högt. Vi ska alltid hinna göra mycket och träffa så många som möjligt på kort tid. Nu är det helt annorlunda. Mamma får följa med i vår vardag och se hur vårt liv här ser ut!

Vi njuter lika mycket båda två, eller alla fem kanske jag borde säga. Barnen älskar att ha mormor här och C har nog inte heller så mycket emot att det plötsligt finns massa hembakat (för att det är både roligare och lättare när man är två!) samt att jag inte har något alls emot att han träffar kompisar och lunchar både 1 och 3 gånger på en vecka (jag har ju sällskap av mamma) och ännu en bonus är att jag och C plötsligt får efterlängtad tid för varann. Imorgon ska vi ut och käka middag och gå på bio – det var knappast igår!

Mamma och jag stack ut på en promenad i regnet ikväll efter middagen. Precis vad jag behövde efter en eftermiddag med bullbak och hemmafix. Så himla skönt att komma ut och få frisk luft! Att det regnade gjorde inte ett dugg, det var faktiskt bara uppfriskande. För att inte tala om sällskapet – det allra bästa 🙂

 

 

2 reaktioner till “Hon är här!

Kommentera

