Cardrona-Wanaka

Här kommer några mobilbilder från i onsdags när mamma och jag körde över till Wanaka. Vi hade sån otrolig tur med vädret, i Queenstown regnade det och var mulet hela dagen medan på andra sidan bergen sken solen och det var riktigt varmt och skönt!

Alltid när jag kör till Wanaka är gamla Cardona Pub ett givet stopp. Det är perfekt att ta en kaffe där innan man fortsätter mot Wanaka. Det är så kul hur allt är så väl bevarat där och förutom ett super-charmigt café och restaurang har dom en liten konstatelje där allt från fina smycken, prints och tavlor går att köpa.

När vi kom fram till Wanaka gick vi på en fotopromenad längs sjön (mamma är lika galen i att fota naturbilder som jag är!) sen lunchade vi på ett mysigt matställe som hade massa god vegetarisk mat och raw food att välja från. Lite shopping hann vi också med innan det började bli dags att röra oss hemåt!

En härlig dag med min älskade mamma som jag kommer minnas länge.

 


img_5092-1

Kommentera

