Milford Sound

Idag fyllde mamma 60 och hon och jag har firat genom att åka iväg på en utflykt till vackra Milford Sound. Nu har vi tagit in på ett jättefint motell i Te Anau där vi spenderar natten innan vi kör tillbaka till Queenstown imorgon. 

Vi har haft sån otrolig tur med allt, vädret har varit fantastiskt och allt har bara flutit på så himla bra. Det enda minuset på hela dagen var min middag, en lammköttsrätt som jag kunnat vara utan. Men mammas mat var en fullträff, och det var ju huvudsaken då det är hennes dag 💖

Detta är första året på hela 11 år som jag får fira min mamma på hennes födelsedag så det kändes viktigt att dagen blev något speciellt och det lyckades vi verkligen med!






6 reaktioner till “Milford Sound

  1. Villa fina bilder, och grattis till din mamma!
    Jag tänkte höra om du har några tips på bra ställen att gifta sig på i NZ, kanske något bröllop du varit på i jättevacker miljö? Jag bor i Australien och ska gifta mig nästa år. Min kille är australiensare och jag har varit helt inställd att vi ska gifta oss någonstans längs östkusten tills häromdagen då min kille droppar att han tycker det vore häftigt att gifta sig i NZ pga den otroliga naturen som finns där. Jag har aldrig varit där och det står högt på listan över platser att åka till, så kanske att man skulle försöka få till det! Han skulle vilja att vi gifter oss vid en stor sjö med höga berg runt omkring och det fick mig att tänka på dina fina bilder 🙂 Googlade lite runt Queenstown och hittade Heritage Hotel vilket min kille blev totalsåld på men jag inte helt övertygad. Vet du något fint ställe? 🙂 Så tacksam för tips! Kram

    1. Hej Emma! Jag vill börja med att be SÅ himla mycket om ursäkt för mitt sena svar, jag läste din kommentar och ville ta en stund och svara utförligt då jag tycker att det är superkul att ni funderar på att gifta er här! Men sen glömde jag visst bort… förlåt! Iaf, Queenstown är ju lite av ett mecka när det kommer till bröllop. Folk reser hit från alla möjliga platser i världen för att gifta sej och det är lätt att förstå varför 💙 Är det vackra berg och en stor sjö man är ute efter är Queenstown perfekt! Även Wanaka är väldigt vackert, det ligger bara cirka 50 km från QT. De lokala helikopterföretagen flyger ofta upp brudpar på nån bergstopp för storslagna bröllopskort med sjön i bakgrunden. Rekommenderas! Även vigslar kan hållas uppe på bergen men det är nog bara att föredra om man har väldigt få gäster. Kan bli en dyr historia om alla gäster ska fraktas med helikopter… 😜 Det finns så många vackra ”Wedding Venues” här, det är svårt att rekommendera ett. Det handlar nog mer om vad du hittar som finns tillgängligt på de datum ni planerar. Stort lycka till! 💖💖💖 Kram

  2. Ååh massor med grattis till fina ”moster” från kusin Hanna❤❤❤

    Vill berätta att vi oxå väntar en 👶nr 4 är på väg❤

Kommentera

