Har redan börjat sörja….

Att mamma åker hem på onsdag. Alltså det är helt galet vad fort dom här veckorna gått. Vi har haft det så obeskrivligt bra tillsammans och skapat så många fina minnen, en del kommer nog inte riktigt sjunka in förrän hon har åkt. Jag är så oerhört tacksam för att jag fått den här värdefulla tiden tillsammans med min älskade mamma. Så här intensivt och mycket som vi umgåtts har vi inte gjort sen jag bodde hemma och var liten…. Och ändå har det gått så HIMLA bra!

Jag ska erkänna att jag var lite orolig innan mamma kom, att det skulle bli jobbigt på ett eller annat sätt att bo tillsammans i 3 veckor utan paus. Vi är båda känsliga, fast på olika sätt och kan ibland missförstå varann i onödan. Men vi har varit så jäkla duktiga på att prata vuxet(!) med varandra, lyssna och behålla lugnet i varje situation. Det har verkligen varit utvecklande för vår relation. Vi har mognat! 33 och 60 år 🙂 Jag känner att jag kommit mamma närmre än nånsin, och då var vi redan innan väldigt nära.

Det kommer bli så galet tomt när hon åker hem att jag bara vill störtgråta så fort jag tänker på det. Något jag typ gör också. Jag har varit väldigt ledsen idag. Vi båda två ska jag kanske säga. Men nu har vi bestämt oss för att ”be here now” och verkligen vara i nuet dom dagarna som är kvar. Det tjänar ju ingenting till att gå omkring och deppa de 4 dagar som är kvar. Gråta floder får jag göra när mamma sitter på planet. Och sen ta nya tag så som jag brukar….

Tur att jag har mina små trollungar att fokusera på. Och C såklart. Han kommer få ta hand om mej på onsdagkväll.

 

2 reaktioner till “Har redan börjat sörja….

  1. Åh vännen, nu börjar jag gråta när jag läser det här. Jag kan inte en föreställa mig den sorgen du känner och kommer känna över att din mamma åker hem igen. Men, tänk på alla fina minnen ni har skapat under den här tiden och hur fint det är att ni är så nära trots det långa fysiska avståndet.
    Jag vet ju hur mycket jag saknar dig, men det kan inte riktigt jämföras med att sakna sin mamma.
    Vi får prata mer över Skype i helgen, längtar!
    Stor kram ❤️

  2. Åh, vad tomt när din mamma åker 😦 Jag har inte varit i samma sits, men tycker det är allra tyngst när en person man saknar sitter på flyget, för då går det inte att sms:a, ringa, prata…. Hoppas ni får möjlighet att åka till Sverige snart, och med en ny familjemedlem ❤

Kommentera

