School Holidays!

 

Så har det börjat, det hett efterlängtade och smått fruktade (från min sida) SKOLLOVET! Igår startade det 7 veckor långa sommarlovet för L och förmodligen får A var hemma nästan lika länge hon med, även om hennes förskola har öppet hela sommaren. Ett eller två barn hemma gör liksom ingen skillnad, det är ärligt talat enklare att ha båda hemma då dom underhåller varandra! Fast beroende på deras humör blir det även en del passande från min sida. Ibland kan dom leka så fantastiskt bra i ja, timmar. Medan det andra gånger blir bråk efter bara en minut i samma rum. Hej syskonliv!

Jag tror jag nämnt det tidigare men ett av mina tydligaste barndomsminnen är min lillebrors och mina enorma syskonbråk. Stackars mamma säger jag bara, vi var nära att halvt slå ihjäl varandra under en period. Jag var livrädd för min brorsa när han var arg då det kunde komma både hårda och vassa föremål flygande från ingenstans (saxar och stora stenar), men å andra sidan så kunde jag reta honom tills han nära på tappade luften. Så ingen var direkt bättre än den andre…

Samtidigt som jag minns det som igår, hur småsaker han gjorde kunde driva mej till vansinne så tänkte jag OFTA på hur glad jag var att jag har en bror. För fy vad tråkigt det hade varit annars! På samma sätt hoppas jag att våra barn kommer uppskatta varandra. Eller förresten, det vet jag att dom redan gör.

Vi har fått tillfällig(?) högsommar för ett par dagar, helt ljuvligt!

 

Kommentera

