Söndagsmys

Fjärde advent och här firar jag med en protein-smoothie haha. Jag har iaf lite julpynt uppe och en stackars patetisk plastgran som jag lovat mej själv att byta ut till nästa år. Med takhöjden här inne i vardagsrummet skulle vi ju få plats med en kungsgran men istället står en gles rackare och trycker i hörnet! Jag ska ta M:s råd och leta julgranar på rean efter jul. Nästa år ska vi ha en fetare gran helt enkelt 🙂

Det känns lite tomt här hemma ikväll. Som sagt, en kväll helt själv kan vara mysigt men två… Nä då saknar jag C. Jag ska nog faktiskt gå och lägga mej snart, läsa det där kapitlet jag pratade om i förra blogginlägget. Det blev aldrig av då. Barnen avbröt mej då dom plötsligt åkte rutschkana nedför vår nysådda grässlänt – gaaah, C lär inte bli imponerad när han ser de djupa spåren. Jag undrar just om det nånsin blir nån gräsmatta utanför vårt hus!

Nu håller jag tummarna för att A slipper hosta så mycket i natt och att L sover längre än till 5.30. Det vore trevligt för den här trötta mamman! L kommenterade igår att jag hade svarta ringar under ögonen…. Japp tyvärr hade han nog rätt. De senaste veckornas kassa sömn börjar ta ut sin rätt.

Så med dom orden säger jag Night Night och hoppas på en skön natts sömn.

 

 

Kommentera

