Boot Camp och glassfest

Då C jobbade även idag var ungarna tvungna att följa med till min Mama Boot Camp klass, något som visade sej gå över förväntan. Älskade ungar, fasen vad stolt jag var över dem! Dom hade med sej sina cyklar och varsin ryggsäck med några väl valda leksaker, iPads (att använda i värsta fall) och ett par muslibars.

iPadsen förblev orörda i väskorna, istället sprang dom i kapp med mammorna när dom sprang trappintervaller och sen sparkade barnen boll med en annan liten grabb som också var med, under tiden vi mammor tränade i parken. Det hela gick toppenbra och jag tror faktiskt att barnen tyckte att det var väldigt roligt att vara med. Nyttigt för dem att se vad mamma jobbar med också!

Efter att klassen var över och jag önskat God Jul till mammorna så gick barnen och jag vidare ner till Queenstowns lekpark där dom fick leka av sej ytterligare lite innan våra magar började kurra ordentligt. Då gick vi till Novotel och åt lunch ute i deras rosenträdgård, så himla fint där! Vi pratade om att mormor skulle ha varit med då hon älskar blommor…

När barnen föreslog glass som efterrätt eftersom att det var en sån himla varm och fin dag kunde jag inte annat än att instämma. Det är ändå sommarlov! Jag beställde två ”kid size” bägare till mej och A men jag glömde att be om ”kid size” när jag beställde L:s strut. Till L:s stora förtjusning och min fasa kan man väl säga… Glassen var typ lika stor som hans huvud! Han lyckades på nåt sätt få i sej hela trots mina uppmaningar att han borde slänga den sista biten. Men han slapp iaf magknip.

Sen cyklade/gick vi med fulla magar mot bilen, åkte och hämtade ut bets till huset från färghandeln, lånade ett gäng nya böcker från biblioteket och sist av allt blev det en sväng till mataffären. Klockan var nästan fyra när vi var hemma igen! Den här dagen svischade verkligen förbi.

Väl hemma bakade jag och A moccarutor tills imorgon när vi är bortbjudna till vänner på förmiddagen. Medan laxen lagade sej själv i ugnen och ungarna lekte utomhus hann jag med en halvtimmes yoga 🙂 Nu däremot, är jag mer än redo för att krypa i säng. Jag tar nog med mej en kopp kamomillte för att kunna varva ner lite extra.

Dagar och nätter själv med barnen är helt klart intensivt men samtidigt har vi det himla mysigt tillsammans och jag älskar hur vi blir ett litet team. Därmed inte sagt att jag inte längtar väldigt mycket tills C kommer hem från farmen imorgonkväll. Då blir han dessutom hemma ända tills efter julhelgen – yes!

 

 

 

Kommentera

